سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
مادر شهیدان فرقانی با کتاب به استقبال کودکان دهه نودی رفت

گلستان-در حاشیه برگزاری یادواره ۴۴ شهید دانش‌آموز شهرستان گنبدکاووس، مادر شهیدان فرقانی به جمعی از دانش‌آموزان دهه‌نودی حاضر در مراسم کتاب هدیه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گنبدکاووس، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و یادواره ۴۴ شهید دانش آموز شهرستان گنبدکاووس، مراسمی متمرکز و به مدت ۲ شب در آموزشگاه شاهد گنبدکاووس برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، مادر شهیدان عباس و علیرضا فرقانی در اقدامی فرهنگی، کتاب شعر و رنگ آمیزی «جوان انقلابی» که با محوریت فرزند شهیدش عباس فرقانی از شهدای انقلاب اسلامی و حماسه ۱۲ دی ماه ۱۳۵۷ شهرستان گالیکش توسط سیدعلی کریمیان سروده شده است را به کودکان حاضر در مراسم اهدا کرد.

به گزارش ایبنا، سیدعلی کریمیان شاعر و مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبدکاووس و از جانبازان دوران دفاع مقدس است که پس از سال‌ها حضور در جبهه‌ها، اکنون در جبهه فرهنگی مشغول به فعالیت بوده و در حد توان می‌کوشد یاد و خاطرات دوستان شهیدش را با کلامی شاعرانه به کودکان نسل جدید منتقل کند.

از وی تا به امروز آثاری چون تک سوار صحرا به یاد شهید صفرقلیچ بردی‌پور، محلمون بهاره شهیداش بی‌شماره به یاد شهید مهدی حدادی، بانوی با صداقت به یاد شهیده طیبه صداقت اولین شهید زن انقلاب اسلامی گنبدکاووس، کبوتر عشق بر اساس زندگینامه شهید مدافع حرم جواد سنجه ونلی تالیف و روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها