دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
«حوالی مبارک»؛ فلسطین از گذشته تا امروز

کتاب «حوالی مبارک؛ فلسطین از گذشته تا امروز» اثری به قلم شمس‌الدین رحمانی است که اطلاعات درخور توجهی درباره سرزمین فلسطین به مخاطبان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صهیونیست‌ها می‌گویند چون منطقه فلسطین محل و مرکز قوم و دین یهود بوده و چون در گذشته یعنی حدود ۲۵۰۰ سال پیش، قوم بنی‌اسرائیل در این‌جا دولت و حکومتی داشته‌اند، پس حالا فلسطین ملک و سرزمین آن‌هاست؛ اما از این سخن وقیحانه‌تر ادعای مالکیت یهود بر «اسرائیل بزرگ» است. یعنی تازه، این ادعای مالکیت واهی، تنها محدود به مرزهای فعلی رژیم غاصب صهیونیستی نیست؛ بلکه در نظر آن‌ها، مملکت اسرائیل شامل سرزمینی است معادل همه خاورمیانه، از نیل تا فرات؛ یعنی بخشی از مصر و عربستان، تمام کشورهای سوریه و اردن و عراق و لبنان، و حتی قسمتی از خوزستان و باریکه‌ای از ترکیه!

به راستی آیا صهیونیسم همان یهود است؟ اختلاف بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان بر سر چیست؟ آخر این جنگ بین فلسطین و اسرائیل تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا اسرائیل واقعاً یک کشور جعلی است؟ دشمنی قوم یهود با مسلمانان بر سر چیست؟ و….

حتماً شما هم مطالب زیادی درباره یهودیت، صهیونیسم، اسرائیل و فلسطین را بارها و بارها از رسانه‌ها شنیده‌اید و پرسش‌هایی مثل پرسش‌های بالا در ذهن‌تان نقش بسته است. کتاب «حوالی مبارک؛ فلسطین از گذشته تا امروز» کتاب مرجعی است که مانند یک دایره‌المعارف تخصصی به بسیاری از پرسش‌های شما درباره فلسطین و اسرائیل به زبانی ساده پاسخ می‌گوید و مقاله‌ها و مطالب تکمیلی هر مدخل، اطلاعات‌تان را در این باره افزایش می‌دهد. در بخش نخست این کتاب، سرگذشت سرزمین فلسطین از ابتدا تا همین سال‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفته بررسی می‌شود و در بخش دوم، کلمات و عناوینی که توضیح بیشتری لازم دارد، انتخاب و تشریح شده و به ترتیب حروف الفبا تنظیم گردیده است.

تصاویر، گرافیک و صفحه‌آرایی این کتاب نیز به خوبی با متن همراه شده و مجموعه‌ای ارزشمند و گویا را فراهم آورده است. اگر بخواهیم یکی از بهترین و کامل‌ترین کتاب‌ها با موضوع فلسطین‌شناسی را نام ببریم بی‌شک یکی از آن‌ها همین کتاب «حوالی مبارک» خواهد بود.

کتاب «حوالی مبارک» به نویسندگی شمس‌الدین رحمانی است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۵۳۶ صفحه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها