شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
کتاب «زوایای ارزشی اربعین؛حرم رضوی تا حرم حسینی» منتشر شد

ایلام – نشر زاگرو کتاب «زوایای ارزشی اربعین؛حرم رضوی تا حرم حسینی» را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشر زاگرو کتاب «زوایای ارزشی اربعین؛ حرم رضوی تا حرم حسینی» تالیف حبیب‌الله محمودیان را در ۲۲۰ صفحه چاپ و منتشر کرد.

کنگره عظیم اربعین و حضور میلیون‌ها زائر عاشق از کشورهای مختلف در کربلا از طریق گذرگاه زیارتی شرق و غرب (جاده زیارتی خاوران)، فلات ایران از حرم رضوی و گذر از شهرهای ری (حرم حضرت عبدالعظیم حسنی) و قم (حرم حضرت معصومه «س») تا پایانه شهر مرزی مهران در استان ایلام، به سمت عتبات عالیات در عراق، نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

این پیاده‌روی در قالب گروه‌ها، هیئت‌ها و سایر تشکیلات مذهبی با نظمی خاص به منظور شرکت در سالگرد چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع)، در واقعه عاشورا اجرا و انجام و این مراسم میلیونی یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی و وحدت میان مردم مسلمانان در جهان تشیع قلمداد می شود.

پیاده‌روی و زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین یکی از سنت‌های معنوی شیعیان است که در سال‌های اخیر پررنگ و فراگیر شده و عشق و ارادت مسلمانان دنیا به سیدالشهدا در مراسم زیارت اربعین برجسته و نمادین شده است.

این کتاب که تازه‌ترین کتاب حبیب‌الله محمودیان نویسنده و محقق و باستان‌شناس پیشکسوت و پرکار ایلامی است از پیش‌گفتار و ۱۰ فصل و منابع و تصاویر متعدد تشکیل شده و مولف تلاش داشته در این کتاب بخشی از ارزش‌های معنوی کنگره عظیم اربعین، پیشینه تاریخی این رویداد مهم را به خواننده ارائه دهد.

در بخشی از این کتاب به موقعیت استان ایلام که در مسیر تردد زائران عتبات عالیات و زوار اربعین اشاره شده و به بخشی از خدمات دولت در جهت انجام پروژه های زیرساختی و تأمین امکانات مورد نیاز زائران کنگره عظیم اربعین پرداخته است.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «زوایای ارزشی اربعین (حرم رضوی تا حرم حسینی)» تألیف: دکتر حبیب‌الله محمودیان با ویرایش ادبی عبدالحمید پاک‌سرشت و طرح جلدی از لیلا دهبالایی، در ۱۰۰۰ جلد و به قیمت ۲۶۵ هزاتومان در سال ۱۴۰۲ از سوی نشر زاگرو منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها