چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کودکان بندرعباسی با «تمساح گل زعفرانی» به کتابخانه رفتند

هرمزگان - در محفل «ادبی آفتاب»، کودکان بندرعباسی با «تمساح گل زعفرانی» به کتابخانه رفتند.

دبیر محفل «ادبی آفتاب بندرعباس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، ضمن اشاره به شگفت زدگی و استقبال کودکان از خوانش کتاب «تمساحی به نام گل زعفرانی» گفت: کودکان با مطالعه این کتاب با مفهوم مهربانی، دوستی و تفاوت‌ها بیشتر پی بردند.

امیرحسین والا افزود: در این کتاب، کودکان به تفاوت‌های افراد و چگونگی ارتباط برقرار کردن در اولین برخورد اشاره کردند و در مورد دوستی و تاثیر گفت‌وگو حرف زدند.

وی ادامه داد: معمولاً کودکان داستان‌هایی که از حیوانات برای پیشبرد ماجرا استفاده می‌شود را دوست دارند و به خوبی می‌توانند از حکمت درونی خود برای استخراج مفاهیم استفاده کنند.

او اضافه کرد: کودکان و نوجوانان محفل ادبی آفتاب طرح‌هایی از حیواناتی که ممکن است دوست‌داشتنی نباشند اما زیبا و جذاب هستند را ارائه دادند.

«گل زعفران» نام تمساح جوانی است که کنار گل زعفران سر از تخم در می‏‌آورد و همه او را به این نام صدا می‏‌کنند. گل زعفران از دوران نوجوانی گیاه‎خواری را انتخاب می‏‌کند.

او دندان‌‎های تیز، پوستِ زبر و کلفت و چشمان ترسناکی دارد؛ ولی با همه مهربان و خوشروست. روزی به آن طرف رودخانه می‌‏رود تا دوستان جدیدی پیدا کند. او گوزنی را در حال آب خوردن می‌بیند. گل زعفران سلام می‌کند و لبخند می‌‏زند؛ ولی گوزن فرار می‌کند! بعد فیل‌کوچولو و خرگوش می‏‌آیند و باز هم گل زعفران سلام می‏‌کند و لبخند می‎ زند؛ ولی آن‌ها هم پا به فرار می‌گذارند.

کتاب «تمساحی به نام گل زعفرانی» به قلم مژگان شیخی، به تصویرگری نسیم بهاری، در قطع خشتی، در ۱۸ صفحه با جلد زرکوب به کوشش نشر شهر قلم سال ۱۳۹۹ وارد بازار کتاب شد.

محفل ادبی آفتاب با تسهیلگری امیر حسین والا، سه‌شنبه شب (۹ آبان ماه ۱۴۰۲) در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها