سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
همکاری‌های کتابخانه‌های عمومی و هلال احمر با موضوع کتاب گسترش می یابد

گیلان- مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و جمعیت هلال احمر گیلان بر ادامه فعالیت‌های مشترک فرهنگی و گسترش آن با موضوع کتاب تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در دیدار با هادی سلیمی سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان در کتابخانه مرکزی رشت با اشاره به تجربیات موفق همکاری های مشترک میان کتابخانه های عمومی و جمعیت هلال احمر استان بر ضرورت ادامه همکاری در این بخش تاکید کرد.

یاسر تقوی با ابراز امیدواری نسبت به افق روشن در حوزه کتاب و کتابخوانی بواسطه حضور و هم افزایی دستگاه‌های مختلف این همکاری ها را امید آفرین و در راستای رفع نیازهای مطالعاتی مردم و اهالی فرهنگ و ادب و پژوهشگران استان دانست.

هادی سلیمی سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در این دیدار بر ادامه همکاری های میان مجموعه خود با کتابخانه های عمومی استان تاکید و رسالت ترویج کتاب و کتابخوانی را از سیاست های مهم هلال احمر در دوره جدید عنوان کرد.

در این نشست حجت الاسلام امیر چهری نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان نیز در گزارشی به اقدامات مختلف این سازمان در راستای توسعه و ترویج مطالعه و معرفی آثار فاخر ادبی با بهره گیری از ظرفیت داوطلبان اشاره کرد.

ائمه جمعه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه نقش موثری دارند

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: ائمه جمعه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در استان نقش مهم و موثری دارند.

یاسر تقوی در دیدار با سرپرست نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه گیلان سامان عاشوری منگودهی از فعالیت ۸۵ باب کتابخانه عمومی در گیلان خبر داد و از فعالیت های مختلف این کتابخانه ها برای بهره مندی اقشار مختلف مردم گزارشی ارائه کرد.

وی ترویج فرهنگ مطالعه را اصلی ترین هدف کتابخانه های عمومی استان خواند و رسیدن به هدف متعالی آگاهی جامعه را نیازمند نقش آفرینی همه نخبگان و علما عنوان کرد.

وی همچنین حضور پررنگ ائمه جمعه و جماعات در حوزه معرفی کتاب های فاخر و تبیین جایگاه مهم کتاب و کتابخوانی را ضرورت و نیاز جامعه دانست.

تقوی در ادامه از مسئول سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات استان خواست تا با استفاده از تجربیات روحانیون در حوزه های مختلف برای توسعه و اعتلای امر مطالعه بهره گرفته شود.

سرپرست نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات گیلان نیز در این دیدار مطالعه و کتابخوانی را یک فریضه و امری مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری و ائمه اطهار (ع) عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سامان عاشوری با بیان اینکه برای توسعه امر مهم کتابخوانی در کنار مجموعه کتابخانه های عمومی استان هستیم از آمادگی برای اجرای برنامه های مشترک فرهنگی خبرداد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با هم افزایی بیشتر میان جامعه روحانیت و کتابداران؛ وضعیت موجود سرانه مطالعه در استان ارتقاء داده شود.

در این دیدار مقرر شد تفاهمنامه همکاری مشترک میان اداره کل کتابخانه های عمومی و شورای سیاستگذاری ائمه استان گیلان در آینده نزدیک به امضای طرفین برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها