سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
قصه بستر خوبی برای بیان روایت‌های دفاع مقدس است

همدان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: قصه بستر خوبی برای بیان خاطرات و روایت‌های جنگ، شهادت، ایثار و شهید است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: نام شهید فهمیده در تاریخ ایثار کشور در کنار فرماندهان و قهرمانان مبارز و خستگی‌ناپذیر ثبت شده و هرگز از یاد و خاطر این مرز و بوم نمی‌رود.

وی رسالت مربیان، معلمان و نویسندگان کودک و نوجوان برای بازگو کردن رشادت‌های دفاع مقدس برای نسل امروز را مهم دانست و گفت: این روزها کودکان و نوجوانان در محاصره فضای مجازی هستند و جای تعلل نیست و باید با کارهای فرهنگی اقدامات خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: دشمن به خوبی می‌داند که اگر نوجوان دیندار، دین‌باور و باهوش ایران بیدار و آگاه باشد کاری می‌کند کارستان و نامش چون ستاره‌ای درخشان در قلب و ذهن این کشور و دنیا ضبط خواهد شد.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به برنامه‌های این مجموعه گفت: کانون با زبان هنر و ادبیات با کمک مربیان هنرمند و توانمند توانسته کارهای اثرگذاری را در یادآوری خاطرات، نام و یاد شهدای والامقام خصوصاً شهدای نوجوان انجام دهد اما کار بسیار است و باید بیش از این تلاش کرد.

وی از معرفی شهید فهمیده، شهید علی‌وردی و شهید عجمیان برای کودکان و نوجوانان در قالب قصه‌گویی، برنامه کوله‌پشتی و جهاد تبیین، سرود و نمایش خبر داد و افزود: در روز ۱۳ آبان مربیان مرکز ۳ کانون در دبستان شهید دستغیب به اجرای برنامه خواهند پرداخت که در این روز نقاشی روی پارچه برای ۷۰۰ دانش‌آموز با موضوع حسین فهمیده بعد از قصه‌گویی برای آنها اجرا خواهد شد.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: قصه‌گویی بهترین و مهمترین ابزار آموزش در بین کودکان و نوجوانان است و کانون با ثبت ملی قصه‌گویی، چراغ این هنر را که در دست فراموشی بود مجدد به صورت فراگیر و مردمی روشن کرده است.

وی بیان کرد: قصه بستر خوبی برای بیان خاطرات و روایت‌های جنگ، شهادت، ایثار و شهید است و ما در کانون تجربه شیرینی از آن داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه مهرواره قصه‌گویی از شهدای استان و روایتگری از خاطرات فرماندهان سنگرساز بی سنگر برای کانون ما یک تجربه نو و جالب بود، خاطرنشان کرد: این برنامه بازتاب کشوری داشت و بسیار مورد استقبال فرماندهان کانون سنگرسازان بی سنگر کشور قرار گرفت و قطعاً این مسیر ادامه‌دار خواهد بود.

وی بیان کرد: نوجوان هیجان، آگاهی، شجاعت و شادی را با هم می‌خواهد و همه اینها در زندگی شهدای نوجوان و کارهای بزرگی که کرده وجود دارد اما باید بلد باشیم چگونه آن را برای نوجوان بیان کنیم که در دنیای امروز هنر بهترین ابزار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها