چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
«مکتب‌های فلسفی و آراء تربیتی مدرن و معاصر» منتشر شد

کتاب «مکتب‌های فلسفی و آراء تربیتی مدرن و معاصر» نوشته طیبه ماهروزاده توسط انتشارات سمت روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مکتب‌های فلسفی و آراء تربیتی مدرن و معاصر» در دو بخش اصلی، به مطالب و موضوعات مختلفی اشاره می‌کند. از جمله می‌توان به فلسفه‌های مدرن؛ علم و فرهنگ در قرن هفدهم؛ عصر روشنگری در قرن هجدهم؛ فلسفه در قرن نوزدهم؛ پراگماتیسم؛ اگزیستانسیالیسم؛ رئالیسم معاصر؛ ایدئالیسم معاصر؛ مکتب لندن؛ پدیدارشناسی؛ مکتب فرانکفورت (نومارکسیسم)؛ هرمنوتیک؛ نئو پراگماتیسم و پست‌مدرنیسم و تعلیم و تربیت اشاره کرد.

آنطور که در چکیده کتاب آمده است، غرض از تألیف این کتاب، نخست آن است که دانشجویان این رشته علاوه‏ بر شناخت آراء تربیتی فیلسوفان، با مبانی فلسفی آن‏ آراء بیشتر از گذشته آشنا شوند. دوم اینکه، ‏برای فهم مکتب فلسفی باید به شیوه میان‌رشته‌ای از تاریخ فلسفه و ‏زمینه‏‌های فکری‌فرهنگی ‏و اجتماعی‌ای که هر مکتب ‏در آن‏ ظهور یافته کمک گرفت که این مهم مدنظر بوده است.

سوم اینکه، مکتب‏‌های فلسفی مدرن ‏و معاصر همراه با نقد و نظر ارائه شده‌‏اند. این امر سبب می‌شود تا دانشجویان به ‏درکی بهتر از مکتب‌های فلسفی و آراء‏ تربیتی ‏آنها نائل‏ شوند. این ‏اثر‏ شامل دو بخش است: «فلسفه‌های مدرن‏ و تعلیم و تربیت» و «فلسفه‌های معاصر و تعلیم و تربیت».

همچنین گفتنی است کتاب حاضر برای دانشجویان رشته تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دروس «مکاتب فلسفی و آراء تربیتی در غرب» و «سیر آراء تربیتی در غرب» هر کدام به ارزش ۲ واحد تدوین شده است. البته دیگر علاقه‌مندان به این زمینه تحقیقی نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

کتاب «مکتب‌های فلسفی و آراء تربیتی مدرن و معاصر» نوشته طیبه ماهروزاده با قیمت ۲۷۴ هزارتومان و در ۵۴۸ صفحه منتشر شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علامه سید کمال محمدی قلعه میری IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    جهان فهم است باور کن
  • مصطفی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    سلام و سپاس این کتاب برای همه رشته مورد نیاز دانشجویان می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها