سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
«من مادرم، فرید» در حرم شاهچراغ (ع) رونمایی شد

فارس- کتاب زندگی‌نامه شهید سید فریدالدین معصومی به روایت مادر شهید در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با نام «من مادرم، فرید» در شیراز رونمایی شد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - نجمه اشرفی: همزمان با سالگرد حمله تروریستی به حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) از کتاب زندگی‌نامه شهید سید فریدالدین معصومی به روایت مادر شهید در حرم مطهر شاهچراغ (ع) رونمایی شد.

بهنام جعفری مسئول برگزاری این برنامه در گفتگو با خبرنگار ایبنا خبر داد: «من مادرم، فرید» براساس گفتگو با خانم فاطمه صابری مادر شهید تولید شده و شهید فرید الدین معصومی را از زاویه دید مادر برای مخاطب به تصویر می‌کشد. او در سال‌های جوانی برای تحصیل به خارج از کشور می‌رود، اما لحظه‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شود؛ دانشمند جوانی که به عشق وطن و آرمان‌هایش به تمام پیشنهادهای مادی و رفاهی کشورهای خارجی پشت پا می‌زند، تا در ایران سرافراز افتخار بیافریند.

وی افزود: «من مادرم، فرید» که توسط انتشارات حماسه یاران و به قلم زهرا سلگی به بازار نشر رسیده، عاشقانه‌ای مادرانه است که زندگی سید فریدالدین معصومی را از تولد تا شهادت در حرم شاهچراغ (ع)، در ۹۳ صفحه به خواننده ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: چون این شهید بزرگوار از چهره های قرآنی بودند و انس با قرآن در زندگی شان جایگاه خاصی داست، این کتاب در محفل انس با قرآن که توسط دارالقرآن حرم مطهر برگزار شده بود برای اولین بار رونمایی شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام کاویانی درباره آینده یهود در قرآن سخن گفت.

«من مادرم، فرید» در حرم شاهچراغ (ع) رونمایی شد

به گزارش ایبنا، شهید معصومی در دانشگاه‌های معتبرنیوزلند در رشته مهندسی مکانیک، یک مدل ربات‌ماهی پیشرفته را در دوران تحصیلش اختراع کرده بود و مقالات علمی‌اش در چندین مجله و کتاب بین‌المللی به چاپ رسیده‌بود؛ او با همین افتخارات، می‌توانست بعد از تمام‌شدن دکترایش در اروپا یک زندگی مرفه و بدون دغدغه را شروع کند اما تصمیم گرفت برگردد و کنار مردم وطنش، برای حل شدن مشکلات کشور بجنگد؛ علاوه بر این کتاب دفتر تاریخ شفاهی شیراز نیز در بخش روایت پیشرفت درباره این شهید در حال تولید محصول هنری است.

سید فریدالدین معصومی، ۳۹ ساله، یکی از شهدای حمله تروریستی داعش به حرم احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) در شیراز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها