دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
وجود ۹۹ چاپخانه فعال در کرمانشاه/ صنعت چاپ نیازمند حمایت جدی است

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از وجود ۹۹ چاپخانه فعال در کرمانشاه یاد کرد و گفت: صنعت چاپ نیازمند حمایت جدی است.

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) کرمانشاه، با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان کرمانشاه و اهمیت این صنعت، اظهار کرد: این صنعت در کشور جز ارکان مهم توسعه محسوب می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور فعالیت در این زمینه فعالیتی ایثارگرانه خواهد بود.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در صنعت چاپ استان کرمانشاه، افزود: این اقدام به منظور حمایت فعالان عرصه صنعت چاپ در استان بوده که لازمه تحقق این امر استمرار در تشکیل جلسات با نمایندگان این حوزه از جمله نمایندگان چاپخانه‌ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در پی برگزاری جلسات جهت برنامه‌های حمایتی به صنعت چاپ تمامی مسائل مربوط به این حوزه با کارشناسی دقیق مسائل پیرامون رفع موانع موجود تصمیم گیری خواهد شد.
جلالی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۳ چاپخانه در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۹۹ چاپخانه فعال و بقیه نیمه فعال هستند.
وی به قدیمی بودن تجهیزات چاپخانه‌ها تاکید کرد و گفت: همچنین برون سپاری کارهای چاپ ادارات به تهران و کافی نبودن میزان تسهیلات پرداختی به چاپخانه داران از مهمترین مشکلات پیش روی فعالان این صنعت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها