شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
هدف از مسابقه ملی «پارس آرا» بازارپردازی شخصیت مبتنی بر فرهنگ و تمدن ایرانی‌اسلامی است

ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: هدف از مسابقه ملی «پارس آرا» ریل‌گذاری، غنی‌سازی و بازارپردازی طرح‌های شخصیت مبتنی بر بن‌مایه‌های فرهنگی و تمدنی ایرانی‌اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، علی هوشمند گفت: هدف از مسابقه ملی «پارس‌آرا» ریل‌گذاری، غنی‌سازی و بازارپردازی طرح‌های شخصیت مبتنی بر بن‌مایه‌های فرهنگی و تمدنی ایرانی‌اسلامی است.


وی ادامه داد: مسابقه ملی «پارس‌آرا» نخستین مسابقه طراحی و بازاریابی شخصیت‌های پارسی و شخصیت‌پردازی در حوزه کودک و نوجوان است که توسط شورای فرهنگ عمومی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: این مسابقه با توجه به اولویت پنجم موضوعات فرهنگی اعلام‌شده مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جاری و برنامه ملی زیست‌بوم فرهنگ بنیان برگزار می‌شود.


هوشمند با اشاره به مزایای ویژه این رویداد از جمله ثبت حقوقی بسته کامل طرح‌های شخصیت اعم از داستان، شناسنامه شخصیت‌ها، تصاویر آنان و نمونه محصولات، افزود: از مزایای دیگر این رویداد، معرفی و ترویج طرح‌های شخصیت منتخب در قالب پویش رسانه‌ای و نیز به‌هم‌رسانی صاحبان طرح‌ها با کسب و کارهای فرهنگ بنیان باهدف مدل تجاری طرح‌های شخصیت است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: شرایط شرکت در این مسابقه ارائه داستان، تصویر و شناسنامه شخصیت‌ها با تمرکز بر مخاطب کودک و نوجوان است و به علاوه طرح شخصیت‌ها باید در قالب یک محصول نمونه ارائه شود،


وی محورهای مسابقه را پویانمایی، بازی‌های ویدئویی، نشر مکتوب، نشر دیجیتال و سرگرمی‌های فیزیکی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها