جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰
حكيمي با 3 كتاب جديد در راه بازار نشر

نويسنده و پژوهشگر حوزه دين و همچنين كودك و نوجوان از اتمام نگارش سه كتاب جديد خبر داد و گفت: كتاب‌هاي «علي‌(ع) عدالت جاويد»، «تاريخ مطبوعات نوجوانان» و «مهدي(عج) پيام‌آور محبت و مجري عدالت» اكنون مراحل نهايي انتشار را مي‌گذرانند.\

محمود حكيمي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ عنوان كرد: كتاب «علي‌(ع) عدالت جاويد» درباره واكاوي عدالت اجتماعي علي(ع) و بررسي روايات مختلف دراين باره است. اين كتاب همچنين سه جنگ مهم دوران امام علي(ع) به نام‌هاي جمل، صفين و نهروان را بررسي و به زبان ساده بيان كرده است.

وي با بيان اين كه كتاب «علي(ع) عدالت جاويد» در 220 صفحه از سوي انتشارات لوح زرين منتشر خواهد شد» افزود: كتاب «تاريخ مطبوعات» ويژه نوجوانان است. مطالب اين مجموعه از سال 64 جمع‌ و فيش‌برداري و اكنون در سه جلد تدوين شده است. جلد اول اين كتاب از روزنامه‌هاي وقايع‌الاتفاقيه تا پايان سلطنت ناصرالدين شاه، جلد دوم از آغاز سلطنت مظفرالدين شاه تا پايان حكومت قاجاريه و جلد سوم از دوران سلطنت رضاشاه و محمدرضا شاه تا انقلاب اسلامي ايران را دربر مي‌گيرد.

حكيمي با اشاره به اين كه تاكنون اثري مطبوعاتي ويژه نوجوانان نگاشته نشده است، يادآور شد: همچنين بخشي از اين كتاب به سانسور مطبوعات در دوران قاجار و پهلوي مي‌پردازد.

پژوهشگر و نويسنده حوزه دين درباره كتاب «مهدي(عج) پيام‌آور محبت و مجري عدالت» گفت: نوشتار حاضر درباره شيوه حكومت حضرت مهدي(عج) بر اساس آيات، روايات و احاديث است كه بر مبناي احاديث، روش حكومتشان همان روش حكومت رسول اكرم(ص) و علي‌بن‌ابي طالب(ع) خواهد بود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: تاليف اين كتاب اكنون به پايان رسيده و در 160 صفحه در مرحله حروف‌چيني است و به‌زودي از سوي انتشارات قلم منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها