شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵
«پاسارگاد و وصيت‌نامه كورش بزرگ» در بازار نشر

ارايه تصوير روشني از «پاسارگاد و وصيت‌نامه كوروش بزرگ» در كتابي با همين عنوان به كوشش سيدعلي‌اصغر شريعت‌زاده از سوي نشر پازينه منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز پخش كتاب‌هاي علوم اسلامي و انساني پكتا، پاسارگاد، گنجينه فرهنگي و هنري با عظمتي است كه تاكنون مجموعه آن براي تمام مردم به خوبي نمايانده نشده است. 

نويسنده اين اثر معتقد است كه با يادآوري نام كوروش، تنها شكل ظاهري آرامگاه او در اذهان تداعي مي‌شود. هر چند نام و ياد كوروش، حيات‌بخش كل مجموعه بوده، ولي اين سرزمين كهن، همواره مهد تمدن و تاريخ بشري است؛ به طوري كه در بسياري موارد مي‌توان گفت پهنه ايران زمين،‌ كهن‌تر و ممتازتر از تمدن جلگه بين‌النهرين است. مهم‌تر از همه اين كه در تاريخ باستاني جهان، نخستين بار است كه قدرتمندترين و محبوب‌ترين امپراتوري جهان تحت يك پرچم واحد با حفظ و احترام به تمامي قوانين، مذاهب، قوميت‌ها، آداب و رسوم آنها در خاور زمين در «پاسارگاد» تاسيس شده است.

ويتني دانشمند آمريكايي تحت تاثير اين حادثه شگرف تاريخي نوشته است؛ ايران از عصر كورش بزرگ تا جنگ ماراتن بسيار متمدن و نيرومند و قومش بزرگ‌ترين ملت روي زمين بود.

اين مجموعه به تبيين موضوعاتي از پاسارگاد و وصيت‌نامه كوروش  پرداخته است تا خوانندگان بتوانند شناخت بيشتري به ريشه‌هاي فرهنگي و تاريخي گذشته ايران زمين پيدا كنند.

چاپ نخست «كتاب پاسارگاد و وصيت‌نامه كورش بزرگ» توسط نشر پازينه در شمارگان 3000 نسخه، 96 صفحه و بهاي 43000 ريال توسط مركز پخش پكتا روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط