یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۵
همايش «خلاقيت و نوآوري در نظام آموزش و پرورش»

مشاور خلاقيت و نوآوري وزارت آموزش و پرورش از افتتاح همايش «خلاقيت و نوآوري در نظام آموزش و پرورش» در دوازدهم مرداد خبر داد و گفت: اين همايش با حضور معاون رييس جمهور و در راستاي بهبود شاخص‌هاي موفقيت در مدارس برگزار مي‌شود._

سارا سليمي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ عنوان كرد: مهمترين مبحث اين كنفرانس، پرداختن به پرورش خلاقيت در دانش‌آموزان ايران اسلامي است. با توجه به اين كه مباحث روش‌هاي ياددهي ـ يادگيري خلاقيت سال‌ها در نظام آموزشي مطرح بود ولي اجرايي نمي‌شد، اين همايش در صدد يافتن راه‌هايي براي كاربردي‌كردن اين طرح است. 

وي با اشاره به اين كه اين ستاد در سال نوآوري و خلاقيت در آموزش و پرورش ايجاد شد، تصريح كرد: پس از تغيير چارت سازماني، فعاليت‌هاي اين بخش آغاز و تلاش شد تا با نگاهي همه جانبه با همكاري تمامي بخش‌ها، شاخصه‌ها و فرآيند‌هاي عصر نوآوري پياده‌سازي شوند.

سليمي با بيان اين كه «در گام اول اين طرح با كمك فلسفه مكتوب تعليم و تربيت، بحث انسان نوآور مطرح شد» گفت: در راستاي اين برنامه، در تعامل با سند برنامه درسي ملي و ارتباط با كتاب‌هاي درسي نيز موفيقت‌هايي حاصل شده است. در زمينه محتوا نيز تمام نتايج حاصله از كنفرانس‌هاي خلاقيت به برنامه درسي ملي ارجا خواهند شد.

همايش «نظام خلاقيت و نوآوري در آموزش و پرورش» ساعت 15 روز دوازدهم مرداد با حضور دكتر صادق واعظ‌زاده، معاون رييس جمهور و دكتر عليرضا علي‌احمدي، وزير آموزش و پرورش در سالن همايش‌هاي صدا و سيما خيابان ولي‌عصر آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط