یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۸
ويرايش پنجم سند ملي آموزش و پرورش تاليف شد

رييس ستاد اجلاس بيست و ششم روساي آموزش و پرورش صبح امروز(يك‌شنبه) در نشست مطبوعاتي در ساختمان وزارت آموزش و پرورش گفت: ويرايش پنجم سند ملي آموزش و پرورش نهايي و تاليف شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، دكتر سيد رمضان محسن‌پور در جمع خبرنگاران عنوان كرد: ويرايش پنجم سند ملي آموزش و پرورش در بيست و ششمين اجلاس روساي آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق كشور از 14 تا 16 مرداد ماه ارايه خواهد شد و در اختيار صاحب‌نظران قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اين كه «قرار است از نظرات كارشناسان و مديران آموزش و پرورش در تاليف نهايي سند ملي نظرخواهي شود» تصريح كرد: فعاليت‌هاي محتوايي اين اجلاس توسط كارگروه محتوا انجام خواهد شد.

دكتر محسن‌پور با تاكيد بر وظيفه مهم كميته محتوا و آموزش در بيست و ششمين اجلاس روساي آموزش و پرورش،‌ يادآور شد: همه كارگروه‌ها در اين اجلاس به كارگروه محتوا مرتبط‌اند.‌ همچنين در اين كارگروه فلسفه تعليم و تربيت آموزش و پرورش بررسي خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه محتواي فلسفه تعليم و تربيت آموزش و پرورش از مدت‌ها قبل توسط صاحب‌نظران دانشگاهي و حوزوي بررسي شده است‌ توضيح داد: همچنين ويرايش‌هاي متعددي نيز از آن تاليف شده و در اختيار همكاران قرار گرفته است. اين ويرايش پس از نظرخواهي از صاحب‌نظران نهايي خواهد شد.

معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزارت آموزش و پرورش درباره وضعيت كنوني كتاب‌هاي درسي بيان داشت: در برنامه درسي ملي براي تغييرات اساسي كتاب‌هاي درسي، مطالعات جدي صورت گرفته و ساعت‌هاي متمادي از صاحب‌نظران مشورت گرفته شده ولي آموزش و پرورش با اين وجود در اين زمينه در ابتداي راه است. 

دكتر محسن‌پور در ادامه درباره اجلاس روسا و مديران آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: ‌اين اجلاس با حضور بيش از 719 رييس و مدير آموزش و پروش از 14 مرداد به مدت سه روز برگزار مي‌شود. اين همايش بعد از پيروزي انقلاب اسلامي هر ساله در كشور انجام و نتايج آن تا سال بعد عملي خواهد شد.

وي يكي از راهبردهاي اساسي اين اجلاس را اشاعه و ترويج فرهنگ پژوهش در جامعه دانست و تصريح كرد: اين فرهنگ بايد قبل از تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي ايجاد شود و در اين زمينه نيز كتاب‌ها و محتواهاي مورد نياز توليد شوند.

رييس بيست و ششمين اجلاس روسا و مديران آموزش و پرورش، يكي از دستاوردهاي مهم اين اجلاس را تعامل و جريان ارتباطي ميان مسوولان آموزش و پروش دانست و يادآور شد: سال گذشته رييس جمهور پيشنهاد تاسيس دانشگاه علمي معلمان را داد كه اكنون با همت مسوولان اين دانشگاه در آستانه ايجاد است.

وي افزود: اكنون اين دانشگاه در مرحله برنامه‌ريزي متون درسي و سرفصل‌هاي كتاب‌هاست و زمان تاسيس دقيق آن هنوز مشخص نيست.

دكتر محسن‌پور درباره كارگروه‌هاي تخصصي بيست و ششمين اجلاس مديران و مسوولان آموزش وپرورش عنوان كرد:‌ كارگروه‌هاي توسعه عدالت در تعليم و تربيت و آموزش براي همه، ‌بررسي و تبيين سياست‌ها و برنامه ارتقاي كيفيت نظام آموزشي كشور، توسعه و فعاليت‌هاي پرورشي و تربيت بدني، بررسي و تبيين سند ملي و برنامه درسي ملي آموزش و پرورش، بررسي راهكارهاي اجرايي تحول بنيادين آموزش و پروش برخي از عناوين آنها را تشكيل مي‌دهند.

دكتر محسن‌پور با بيان اين كه «نتايج اين كارگروه‌ها به صورت كتاب منتشر مي‌شود» توضيح داد: جمع‌بندي اين مطالب توسط برنامه‌ريزان و صاحب‌نظران نهايي مي‌شود.

وي همچنين درباره سخنرانان اين همايش‌ اظهار داشت: دكتر احمدي‌نژاد، رييس جمهور، دكتر لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي، دكتر علي‌احمدي، وزير آموزش و پرورش و همچنين مديران و مسوولان آموزش و پرورش در اين همايش حضور‌ خواهند داشت.

بيست و ششمين دوره اجلاس مديران و روساي آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق كشور 14 تا 16 مرداد ماه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط