شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
حضور ايران در نمایشگاه بین المللی کتاب زيمبابوه

رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ايران در راستای معرفی آثار مکتوب ايراني، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حراره شرکت مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين نمايشگاه از پنجم تا دهم مرداد ماه در محل دايمي نمايشگاه كتاب شهر حراره با حضور ریاست دانشگاه زنان آفریقا افتتاح مي‌شود. 

در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حراره، کالج اسلامی حضرت زهرا(س) با نمایش آثار مکتوب اسلامی فعالیت دارد. 

تاکنون ناشران زیادی آمادگی خود را براي شرکت در این نمایشگاه اعلام کرده‌اند. قرار است در سمیناری که از روز پنجم مرداد و پیش از آغاز رسمی کار نمایشگاه کتاب در محل سالن کنفرانس هتل «کرون پلازای حراره» تشکیل می شود، آثار مکتوب زیمبابوه معرفي و تقدير شوند. درک و بررسی ادبیات این کشور در گذر زمان با توجه به «هنر سوادآموزی» در این جامعه از جمله اهداف برگزاري این سمینار است. 

در اين نمايشگاه بررسی دو هزار عنوان کتاب مربوط به داستان‌های کوتاه به زبان محلی شونای زیمبابوه با عنوان «آثار مکتوب جدید زیمبابوه» نیز از سوي استادان دانشگاهی، از ديگر برنامه‌هاي اين نمايشگاه به شمار مي‌رود. 

در این نمایشگاه ناشران معروف زیمبابوه نظير Weaver، Cletus Ngwaru از انتشارات کالج، Brian Wafawarova از شبکه ناشران آفریقایی تلاش می‌كنند صنعت نشر و بازار کتاب را در زیمبابوه گسترش بخشند.

با توجه به اهمیت و نقش جوانان در آینده کشور و سرمایه‌گذاری بزرگ این کشور در حوزه سوادآموزی که درصد بالایی را در قاره آفریقا به ويژه حوزه جنوبی این سرزمین برای خود دارد، یک روز از کار کنفرانس به بررسی ادبیات کودک و جوان به زبان محلی شونا اختصاص مي‌يابد. 

قرار است در نمایشگاه کتاب امسال همچون سال‌های گذشته، چادر بزرگی برای برنامه‌های متنوع فرهنگی کودکان در راستاي تشویق آنان به مطالعه نصب شود. سال گذشته به علت بحران سیاسی و اقتصادی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب در دو شهر حراره و بولاوایو برگزار نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها