سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰
تقویت دین‌باوری جوانان و نوجوانان

مهدي قرباني، نويسنده و پژوهشگر، مدير مسوول انتشارات قاف مشهدارضا(ع)، شرح حال شخصیت‌های علمی، دینی و مذهبی و رجال تاثیرگذار در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، حاکی از آن است که از سنین اولیه کودکی در محیط‌های دینی و مذهبی قرار داشته و رشد و نمو کرده‌اند._

خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مهدي قرباني، نويسنده و مدير مسوول انتشارات قاف مشهدالرضا(ع)، شرح حال شخصیت‌های علمی، دینی و مذهبی و رجال تاثیرگذار در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، حاکی از آن است که از سنین اولیه کودکی در محیط‌های دینی و مذهبی قرار داشته و رشد و نمو کرده‌اند.

این امر به عنوان یک تجربه ثابت و موجب شده خانواده‌هایی که به اصول دینی و مذهبی پایبند بوده و عامل به انجام فرايض دینی‌اند، به آموزش آموزه‌های دینی و مذهبی به نوجوانان و جوانان و آشنایی آنان با اهمیت و ضرورت بعثت رسول خدا(ص) از سنین خردسالی در فضای خانواده و مهد کودک و… به تدریج، با برنامه‌ریزی کارشناسی شده ارایه می‌كند.

امروزه نوجوانان ما از دوره راهنمایی در کتاب‌هاي درسی خود با مساله مبعث پیامبرخدا(ص) آشنا می‌شوند و پس از آنکه روز به روز پا به عرصه جوانی می‌گذارند،در شرایطی که به گفته صاحبنظران دوره تشخیص معیارها و ارزش‌ها برای جوان محسوب می‌شود و باید برآموزش‌های تکمیلی او در زمینه فراگیری احکام دینی و مذهبی افزوده شود، دروس آنها با عنوان دین و زندگی ادامه پيدا مي‌كند. اما بنظر می‌رسد این مهم در دوره متوسطه باید با تاکید بر تقویت باورهای دینی و تقویت ارزش‌ها بیش از پیش به اين امر پرداخته شود و اين خلاء برطرف شود.

لذا با توجه به این که محققان وپژوهشگران مراکز تحقیقاتی علوم اسلامی تا کنون آثار بسیار ارزشمندی درباره تقویت دین‌باوری در سنین جوانی و نوجوانی منتشرکرده‌اند که می‌تواند مکمل دروس مقاطع مختلف تحصیلی باشد.

هدایت، تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه آثار تکمیلی، همراه با برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌هايي که مورد مطالعه قرارداده‌اند می‌تواند به نوعی دین‌باوری را پررنگ و ملموس ارایه كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها