پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۰
مسابقه حفظ قرآن در مدارس المهدي لبنان

مسابقات حفظ آيات قرآن كريم با هدف گسترش فرهنگ قرآني از سوي موسسه مدارس المهدي(عج) لبنان با همكاري رايزني فرهنگي ايران در بيروت برگزار شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از  اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين مسابقات سالانه برگزار مي‌شود و در اين دوره حدود يكصد دانش‌آموز مدارس بيروت در مسابقه حفظ سه جزء تا بيست جزء قرآن كريم شركت كردند.
 
در مراسم توزيع جوايز كه در سالن اجتماعات مدرسه شاهد با حضور شركت‌كنندگان در مسابقه و برخي از اوليا و معلمان برگزار شد، سيد محمدحسين رييس‌زاده، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان، گفت: قرآن كتابي است كه براي هدايت بشر نازل شده و هر آنچه از حكايات ، احكام و ... در آن آمده، براي آگاهي و رشد مردم و در جهت ارشاد آنان به راه حق است.

رييس‌زاده، كتاب آسماني قرآن را شفاي دردهاي روحي و رواني بشر دانست و يادآور شد: امروز جهان بشريت از صفات رذيله چون كبر، حسادت، كينه، طمع، نفاق و ... رنج مي‌برد و اين صفات رذيله منشأ جنايات و قتل‌هاي دست‌جمعي در گوشه و كنار جهانند. 


رييس‌زاده قرآن و سنت معصومين(ع) را دو بال براي پرواز بشريت به سوي قله‌هاي بلند كمال و سعادت معرفي كرد و افزود: رابطه مسلمانان با قرآن كريم بايد رابطه‌اي عملي باشد و اين امر نيازمند تدبر و تأمل در آيات قرآني است.

مسابقه حفظ قرآن كريم يازده سال است كه به صورت سالانه در مدارس الهمدي (عج) لبنان برگزار و هر سال سه جزء قرآن توسط داوطلبان حفظ و قرائت مي‌شود، به اين صورت كه هر دانش‌آموز شركت‌كننده، سالانه سه جزء قرآن را اضافه بر اجزايي كه پيش از آن حفظ كرده، حفظ مي‌كند تا در پايان مرحله دبيرستان بتواند تمام يا بخش اعظمي از آيات قرآن را حفظ  باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط