چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۹
«عبدالله بن مسعود» در آستانه بازچاپ

زندگي‌نامه يكي از نخستين ايمان‌آورندگان به دين اسلام در پنجمين جلد از مجموعه «آشنايي با اسوه‌ها» با عنوان «عبدالله بن مسعود» اثري ديگر از حجت‌الاسلام جواد محدثى به زودي تجديد چاپ مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اين مجموعه ديني در هريك از مجلدات خود به بيان داستان يكي از نزديكان پيامبر(ص) و اولين ايمان‌آورندگان به اسلام براي جوانان و نوجوانان مي‌پردازد. اين مجلد به بيان زندگي عبدالله بن مسعود اختصاص دارد.

وي افزود: «عبدالله بن مسعود» از نخستين ايمان‏آورندگان به اسلام در مكه و از فداكاران راه خدا و از اصحاب برجسته پيامبر(ص) بود كه در تفسير قرآن و حديث، برجستگى خاصى داشت. او پس از پيامبر(ص) مدتى خزانه‏دار مسلمانان در كوفه بود و به علت ايستادگى در مقابل انحرافات زمان عثمان، صدمه‏ها ديد كه در اين اثر به يكايك اين وقايع به تفصيل توجه مي‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی اشرفی با بيان اين موضوع كه كتاب حاضر در شمار آثار مرتبط با تاريخ اسلام قرار دارد، گفت: از عناوين مجموعه آشنايي با اسوه‌ها مي‌توان به كتاب‌هاي «سلمان فارسي»، «بلال»، «ميثم تمار»، «مسلم بن عقيل»، «حبيب بن مظاهر»، «عبدالله بن مسعود»، «عمار ياسر»، «حمزه سيدالشهدا(ع)» اشاره كرد.

وي يادآور شد: كتاب‌هاي «فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسگری علیه السلام»، «فرهنگ عاشورا»، «از همدلی تا همراهی»، «عباس بن علی(ع)»، «عشق برتر؛ راه‌های ایجاد محبت اهل‌بیت(ع) در کودکان و نوجوانان»، «روش‌ها»، «اخلاق معاشرت»، «چشم دل»، «نگاه تا نگاه»، «الفبای زندگی؛ آشنایی با اصول و عوامل تحکیم خانواده» و كتاب «راز نماز» از ديگر تأليفات حجت‌الاسلام جواد محدثي‌اند.

چاپ چهارم از ويرايش دوم كتاب «عبداللّه بن مسعود» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان  1500 نسخه، 100 صفحه، قطع پالتويي و جلد شوميز به زودي منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط