شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳
«حقوق تجارت تطبيقي» كتاب شد

تطبيق و مقايسه حقوق تجارتي كشورها در كتاب «حقوق تجارت تطبيقي» مطابق با نياز درسي دانشجويان دوره ارشد و دكتراي حقوق خصوصي به قلم محمود عرفاني از سوي انتشارات جنگل روانه بازار نشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نويسنده اين اثر مي‌كوشد با ارايه اطلاعات حقوق تطبيقي به دانشجويان و متخصصان، آنها را در يافتن راه حل‌هاي مفيد براي مشكلات موجود و اصلاح قوانين ياري كند، زيرا حقوق تطبيقي به دليل ويژگي‌هاي مقايسه‌اي مي‌تواند سبب آگاهي از ضعف‌ها و نقاط قوت قانون كشور شود.

از موضوعاتي كه اين كتاب به آنها پرداخته است، مي‌توان به ارايه تطبيقي اسناد تجارتي بين‌المللي نظير برات، سفته و چك در حقوق كشورهاي ايران، فرانسه، آلمان، انگليس، و آمريكا با مطالعه كنوانسيون حقوق تجارت سازمان ملل متحد، مصوب 9 دسامبر 1988 اشاره كرد.

بخش دوم اين كتاب با عنوان «شركت‌هاي تجارتي» شامل مقالات تطبيقي منتخب مؤلف به زبان فارسي است كه با مطالعه تطبيقي در حقوق فرانسه، سوئيس، هلند، لوكزامبورگ، بلژيك، يونان، برزيل، كانادا، آمريكا، انگليس، آلمان و ايران تهيه و منتشر شد.

مقالات منتخب خارجي نويسنده اين اثر كه به زبان‌هاي فرانسه و انگليسي در كنگره‌هاي بين‌المللي ارايه شده و در مجموع مقالات چاپ شده است، مطالب بخش سوم را تشكيل مي‌دهند.

ترجمه كنوانسيون برات و سفته بين‌المللي 9 دسامبر 1988 كميسيون حقوق تجارت بين‌المللي سازمان ملل متحد‌ (UNCITRAL) كه از متن فرانسه و انگليسي به فارسي برگردانده شده است نيز موضوع بخش چهارم است.

چاپ اول جلد ششم كتاب در شمارگان 2000 نسخه، 482 صفحه و بهاي 80000 ريال از سوي انتشارات جنگل و با همكاري انتشارات جاودانه روانه كتاب‌فروشي‌ها شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط