دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۷
تدوين بيش از 50 عنوان كتاب حقوقي و اجتماعي زنان

مشاور رييس جمهور در امور زنان در نشست مطبوعاتي شوراي هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي كه براي تشريح برنامه‌هاي هفته بزرگداشت «مقام مادر و روز زن» برگزار شد، از تدوين بيش از 50 عنوان كتاب در زمينه حقوقي و اجتماعي زنان خبر داد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين نشست كه صبح امروز(دوشنبه) در ساختمان شوراي هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد، دكتر زهره طبيب‌زاده نوري، مشاور رييس جمهور در امور زنان و رييس ستاد بزرگداشت «مقام مادر و روز زن» با اشاره به وقايع مهم و سرنوشت‌سازي كه خردادماه براي انقلاب اسلامي ايران رخ داده است، به تبيين نقش زنان در ابعاد گوناگون فرهنگي، اجتماعي و سياسي پرداخت و آنان را از عناصر مهم و سرنوشت‌ساز جوامع خواند.
طبيب‌زاده در بخشي از سخنان خود در زمينه تأثير مادران بر تغذيه فرزندان يادآور شد: زنان در اجتماع وظايف و مسووليت‌هاي گوناگوني دارند كه تربيت فرزندان و تأمين خوراك فكري و فرهنگي آنان يكي از مهمترين وظايف است. مقصود از اين جمله اين نيست كه تنها وظيفه تأمين خوراك جسمي و مسايل تغذيه‌اي بر دوش مادران است چرا كه نظارت بر خوراك فكري و فرهنگي در تربيت فرزندان، كنترل كتاب‌ها و آثاري كه براي مطالعه انتخاب مي‌كنند، شبكه‌هاي اينترنتي و سايت‌ها، از مهمترين عواملي است كه مادران بايد در نحوه تربيت و كنترل فرزندان خود بر آنها دقت و تسلط كافي داشته باشند.

وي همچنين در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار «ايبنا» در زمينه اقداماتي كه از سوي شوراي هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي در زمينه مكتوبات حوزه زنان انجام شده، گفت: بيش از 50 عنوان كتاب در سال‌هاي اخير در حوزه زن و خانواده از سوي اين نهاد تأليف، چاپ و منتشر شده است.

رييس ستاد بزرگداشت «مقام مادر و روز زن» افزود: اين كتاب‌ها در زمينه‌هاي گوناگون‌اند كه از جمله آنها مي‌توان به تأليفاتي در حوزه زنان الگو و برجسته مانند همسران شهدا، مادران شهيد، جانبازان، اولين زن خلبان، خانمي كه كهريزك را ساخت و ... اشاره كرد.

وي با اشاره به اين كه عمده اين تأليفات درباره نظام حقوقي زن در برخي از زمينه‌هاست، گفت: اين آثار كه برخي از آنها در قالب داستان و رمان‌اند، به قدري دلنشين و زيبا هستند كه در كنار جنبه‌هاي آموزشي، مفاهيم بديع و دل‌انگيزي را مطرح مي‌كنند. اكنون بيش از 16 اثر از اين مجموعه چاپ و منتشر شده و آثار ديگر نيز در مراحل چاپ و انتشارند.

طبيب‌زاده نوري با بيان اين كه در زمره اين آثار، كتاب‌هايي كه مورد استفاده عموم مردم باشد نيز وجود دارد، متذكر شد: اغلب اين كتاب‌ها دربردارنده بحث‌هاي حقوقي و نظام جامع حقوقي‌اند كه بيشتر اقشار فرهيخته جامعه مي‌توانند از آنها استفاده كنند.

مشاور رييس جمهور در امور زنان سپس به تشريح برنامه‌هاي گوناگون هفته زن پرداخت و ضمن بيان محورهاي ابعاد سياسي، فرهنگي و اجتماعي فعاليت‌هاي هفته زن، از آنها به عنوان پايه‌هايي براي برگزاري مراسم سال آينده ياد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها