چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۰
ابوتراب خسروي از ملكان عذاب مي‌گويد

ابوتراب خسروي سومين رمان خود را با نام «ملكان عذاب» پس از بازبيني و پرداخت مجدد پاره اي نكات مورد توجه خود، به پايان مي‌رساند.

ابوتراب خسروي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اعلام اين خبر افزود: در حال حاضر بيشتر بخش هاي اين رمان نوشته شده است و من مشغول بازبيني و پرداخت نكات روي آن هستم. 

نويسنده رمان اسفار كاتبان تصريح كرد: نوشتن رمان ملكان عذاب را در حدود 3 سال پيش آغاز كردم. با توجه به شرايط مشكلات چاپ و انتشار و روحيه خودم، ملكان عذاب را هنوز به پايان نرساندم تا به ناشر بسپارم. 

وي با اشاره به اين مطلب كه رمان رود راوي 4 سال و اسفار كاتبان نيز 6 سال طول كشيد، خاطرنشان كرد: من براي نوشتن يك رمان سال‌ها تحقيق مي‌كنم و موضوعاتي كه براي نوشتن بر مي‌گزينم، تاريخ سياسي و فرهنگي  و مسايلي چون خرافه‌گرايي است. 

خسروي ادامه داد: فرقه‌گرايي وخرافه‌گرايي همواره در تاريخ ما ديده مي‌شود. در ابتدا فرقه‌هاي خاصي شكل مي‌گيرند و بعد از آن قداستي براي اين فرقه ايجاد مي‌شود و در نهايت با حواشي كه حول آنها به وجود مي‌آيد، به خرافه كشيده مي‌شوند و از دل اين موضوع ها مي توان داستان هاي متعددي خلق كرد . 

نويسنده رمان رود راوي يادآور شد: در رمان بايد به خصايل فرهنگي سرزمين خودمان توجه كنيم و رمان بايد با فرهنگ سرزمين ما همسو باشد. 

وي افزود: هر رماني براساس موضوعي كه نويسنده در آن پي مي‌گيرد فرم و زبان خود را بر مي‌گزيند و از اين انتظار نمي‌رود كه چند رمان در يك فرم و با يك زبان مشترك خلق شوند البته مولفه‌هاي مشتركي در فرم‌هاي رمان‌هايي كه يك نويسنده خلق مي‌كند، مي توانيم بيابيم. 

خسروي يادآور شد: در حال حاضر تصميم گرفته‌ام مجموعه داستان‌هاي كوتاه خود را جمع‌آوري و آماده چاپ كنم. همچنين" كتاب ويران "را نيز براي تجديد چاپ به ناشر خواهم سپرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها