چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۲
کتاب‌هاي دوره پهلوي ساماندهي ‌شدند

مدير مجموعه فرهنگي، تاريخي سعدآباد از افتتاح موزه اين مركز با هدف ساماندهي اسناد، مدارک و کتاب‌هاي دوره پهلوي اول و دوم به مناسبت هفته ميراث فرهنگي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني سعدآباد، «عشرت شايق» با اشاره به ساماندهي و طبقه‌بندي اسناد و مدارک تاريخي اين دوره خاص سياسي، گفت: اطلاعات و اسناد به دست آمده بيانگر موقعيت خاص مجموعه به لحاظ فرهنگي، تاريخي، سياسي و اجتماعي است. 

وي خاطرنشان كرد: اين مجموعه در ساليان گذشته يکي از مهم‌ترين و اختصاصي‌ترين مکان‌ها براي اقامت تابستاني خاندان پهلوي و اطرافيان آن‌ها بوده و يکي از مهم‌ترين وزارتخانه‌هاي کشور با نام «وزارت دربار» در آن مستقر بوده که مبين موقعيت و روابط سياسي اين مجموعه تاريخي در آن زمان است.

وي يادآور شد: اسناد جمع‌آوري شده را مي‌توان به سه دسته طبقه‌بندي کرد: اسناد مکتوب، اسناد صوتي تصويري و کتاب‌هايي که مربوط به دوره‌هاي پهلوي اول و دوم است.

شايق خاطرنشان كرد: مجموعه تاريخي سعد آباد، در ماه‌هاي گذشته بخشي از اين اسناد را براي بازديد علاقه‌مندان به نمايش گذاشته است؛ اما نياز به ثبت و حفظ اين آثار مهم انگيزه ايجاد موزه اسناد، مدارک و کتابخانه احساس مي‌شد که در نهايت تصميم گرفته شد موزه‌اي براي ساماندهي اين اسناد مهم در دل مجموعه تاسيس شود. اين موزه همزمان با هفته ميراث فرهنگي (28 ارديبهشت‌ تا 3 خرداد) افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط