دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۵
«سرزمين و مردم ايران» به نمايشگاه كتاب رسيد

دایره المعارف «سرزمین و مردم ایران» در بردارنده اطلاعات فرهنگ، آداب و رسوم، اقتصاد، اجتماع، مختصات فرهنگی و قومی و گردشگری ایران در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.\

«عبدالحسین سعیدیان»، نویسنده کتاب با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: مشخصات عمومي استان‌های کشور شامل تقسیمات کشوری، مساحت استان، شهرها، مناطق جنگل‌كاري شده، نقاط گردشگري، درياها، تالاب‌ها، بناهاي تاريخي، غارها، آبشارها و آثار تاريخي در اين كتاب آمده است.

وي ادامه داد: اطلاعات ديگري چون تعداد جمعيت استان به تفكيك شهرستان‌ها به همراه درصد جمعيت ايران در استان‌ها، باغ‌هاي استان و پذيرفته شدن دانشگاهي هر استان نيز مطالب ديگر كتاب را تشكيل مي‌دهد.

سعيديان با اشاره به كاربردي بودن اين كتاب براي دانشجويان رشته‌هاي جغرافي، تاريخ و مردم‌شناسي اظهار داشت: پيش از اين سه كتاب ديگر با عنوان سرزمين و مردم ايران منتشر شده بود كه اطلاعات اين كتاب به صورت مشروح در آن آمده است.

وي تصريح كرد: نخستين مجموعه اين كتاب در بردارنده اطلاعات جغرافيايي و تاريخي استان‌هاي آذربايجان غربي تا خراسان جنوبي، دومين مجموعه به استان‌هاي خراسان رضوي تا كرمان و مجموعه پاياني از استان كرمانشاه تا يزد بود.

به گفته سعيديان، در این کتاب 1200 تصویر رنگی از مراکز گردشگری، تفریحی، از 30 استان منتشر شده است.

دایره المعارف «سرزمین و مردم ایران» در 172 صفحه، شمارگان 2500 نسخه و بهای سه هزار و 300 تومان از سوی انتشارات آرام در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

بيست‌ و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 26 ارديبهشت‌ماه در مصلاي امام‌خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها