سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
مادر ورزش‌هاي رزمي از كتاب محروم است

سرمربی تیم ملی جوجیتسو عنوان كرد: جوجیتسو اولین ورزش رزمی در دنیاست که بسیاری از ورزش‌های رزمی از آن گرفته شده است، اما این رشته ورزشی از حمایت خوبی در بخش انتنشار کتاب برخوردار نیست.\

امیر همسایه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ايبنا)، اظهار داشت: متاسفانه در کشورمان هیچ کتابی در زمینه ورزش جوجیتسو که ورزش‌هایی از قبیل جودو و کاراته از آن به وجود آمده‌اند، تهیه و منتشر نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به علت تفکیک شدن این ورزش و راهیابی ساير شاخه‌های رشته ورزشی جوجیتسو از جمله جودو  و کاراته به مسابقات بین‌المللی از جمله المپیک، ورزش جوجیتسو خیلی زود از یاد رفت و حمایت مناسبی در زمینه ترویج آن به عنوان یک ورزش پایه انجام نگرفت.

وی اضافه کرد: از آن جایی که جوجیتسو یک ورزش ژاپنی است، متخصصان كم‌شماري در این رشته ورزشي فعال‌‌اند. تا زمانی که افرادی با علم بالای این رشته ورزشی به حد کافی در کشور وجود نداشته باشند،نمی‌توان به پیشرفت در این رشته ورزشی امیدوار بود. بنابراين انتشار كتاب‌هاي تخصصي اين حوزه از ضروريات انكارناپذير براي حفظ و گسترش آن است. 

وی ادامه داد: در صورت توجه و فعاليت متخصصان در رشته ورزشی جوجیتسو می‌توان با تغییر کلمات ژاپنی به فارسی و ارایه آن به صورت کتابي با زبان ساده و عامه فهم، به بالا رفتن سطح آشنایی جامعه با این رشته ورزشی امیدوار بود.

همسایه با بیان این موضوع که مدارس، پایه و اساس ورزش قهرمانی در کشورند، حمایت از تهیه‌كنندگان کتاب و لوح‌های فشرده آموزشی و ارایه آن به مدارس و ترویح و معرفی انواع رشته‌های ورزشی به دانش‌آموزان را از جمله راهکارهای مناسب در بخش آموزش اين ورزش دانست.

وی درباره علاقه‌مندي خودش به مطالعه و كتابخواني گفت: در حوزه ورزش کتاب‌های آموزشی تربیت بدنی و آشنایی با فیزیوتراپی ورزشی و در حوزه کتاب‌های مذهبی كتاب «داستان راستان» استاد شهید مطهری را مطالعه كرده‌ام.

وی افزود: کتاب «پیدایش جوجیتسو در ایران» را در دست نگارش دارم که در مرحله نهایی تدوین و نگارش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط