یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۰
«ايران باستان در يك نگاه» به دو زبان در نمايشگاه كتاب

«ايران باستان در يك نگاه» به دو زبان فارسي و انگليسي و در دو قطع رحلي و وزيري در بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ارايه مي‌شود. اين كتاب نوشته «فرشيد اقبال» است و خواننده را به مطالعه عميق‌تر تاريخ ايران تشويق مي‌كند._

مديرمسوول انتشارات اقبال با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: «اين كتاب به دو زبان فارسي و انگليسي با نگاهي به اساطير و آفرينش از ديدگاه ايرانيان باستان گردآوري شده است و وقايع تاريخي از ورود آريايي‌ها تا انقراض دودمان ساسانيان را دربرمي‌گيرد.» 

سعيد اقبال، در ادامه افزود: «مطالب اين كتاب و تصاوير رنگي آن  متناسب با دوره‌هاي گوناگون در كنار هم قرار گرفته و با كاغذ گلاسه و غلاف در دو قطع وزيري و رحلي منتشر شده است.»

وي به بخش‌هاي مختلف كتاب اشاره كرد و گفت: «ورود آريايي‌ها، تمدن در ايران در هزاره‌هاي چهارم، سوم و دوم قبل از ميلاد، آفرينش جهان و نخستين انسان از ديدگاه ايرانيان، جشن‌ها و گاه‌شماري در ايران شامل سده، مهرگان، يلدا و نوروز و تحيول سال، آيين ميترا، آيين زرتشت، ماني، مزدك، مادها، هخامنشيان، سلوكيان، اشكانيان و ساسانيان برخي از سرفصل‌هاي اين كتاب را به خود اختصاص داده‌اند.»

اين ناشر به انسان‌هاي ماقبل تاريخ اشاره كرد و افزود: «انسان ماقبل تاريخ زندگي خود را با جست‌وجو و تلاش براي تهيه خوراك شروع كرد، سپس با توجه به دگرگوني‌هاي جوي يا براي دسترسي به ذخيره غذايي از جايي به جاي ديگر تغيير مكان داد. اما هنگامي توانست در يك مكان مستقر شود كه دريافت براي فراهم آوردن ذخيره غذايي ثابت چگونه گياهان را پرورش دهد و حيوانات را اهلي و رام كند. ردپاي تمدن در ايران را بايد همچون ديگر تمدن‌ها در فرهنگ روستايي دوران باستان آن كشور يافت.»

«فرشيد اقبالي» در پيشگفتار كتاب آورده است: فراسوي تصاويري از قالي‌هاي نفيس ايراني و داستان‌هاي هزار و يكشب، كاشي‌كاري‌هاي فيروزه‌اي، مينياتورهاي سحرانگيز و ابريشم‌هاي تجملي ايران به شناخت جمعي پارس (پرشيا) و با نگاهي عميق كشوري متجلي مي‌شود كه سرشار از تاريخ، آداب، رسوم و افسانه است. مرور بر اين افسانه‌ها، اسطوره‌ها و آداب و رسوم در زمينه تاريخ كمكي براي شناخت ايران خواهد بود. 

كتاب «ايران باستان در يك نگاه» در 320 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه در قطع رحلي با بهاي 40 هزار تومان و قطع وزيري با بهاي 20هزار تومان در بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از شانزدهم تا بيست ‌و ششم ارديبهشت ماه سال جاري با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي بزرگ امام‌خميني(ره) برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط