چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۱
«جاذبه‌هاي گردشگري ايران» به چين رسيد

كتاب «معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران» از سوي رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران و با همکاري شرکت انتشاراتي خلق نينگ شيا، به زبان ترکي اويغوري در چين چاپ و منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين کتاب 260 صفحه‌اي ترجمه کتابي با همين عنوان به زبان چيني است که دو سال پيش از سوي رايزني به چاپ رسيد. 

«جاذبه‌هاي گردشگري ايران» به معرفي اماکني از کشورمان که به‌ عنوان «ميراث فرهنگي جهاني» از سوي سازمان يونسکو ثبت شده مي‌پردازد و اماکن تاريخي و جذابيت‌هاي گردشگري استان‌ها و شهرهاي مهم ايران را معرفي مي‌كند.
 
فصلي از اين کتاب به «آداب و رسوم» و «ادبيات و سينما» اختصاص يافته و در انتهاي كتاب نيز به روال کتاب‌هاي گردشگري، مطالبي با عناوين «مقدمات سفر» و «چگونگي سفر» ديده مي‌شود.

«اويغوري» زبان مردم استان مسلمان‌نشين سين کيانگ در غرب چين است که اشتراکات فرهنگي فراواني با ايران و کشورهاي آسياي ميانه دارد. اين استان بيش از هشت ميليون جمعيت مسلمان اويغوري زبان دارد و بزرگ‌ترين استان خود مختار مسلمان چين محسوب مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط