پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۹
« مثل شاخه ترنج» منتشر شد

عباس باقري ،شاعر سيستاني مجموعه شعر جديدي را با نام «مثل شاخه ترنج» توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار كتاب كرده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «مثل شاخه ترنج» عنوان مجموعه شعری از عباس باقري،  شامل 36 شعر سپيد سروده شده در دهه‌هاي 50 تا 80 است. برخي عناوين اين اشعار عبارت‌اند از «اعتراف»، «باران»، «مادر»، «ترانه‌ها»، « راز»، « ارغواني»، « غزل»، «آزادی».

بخشي از شعر «نانوشته‌ها»:
حرف‌های بعد از اين
خنده‌هاي پيش از آن
دست‌هاي هرگز و هميشه
تا ابد
اين تمام قصه،
بغض‌هاي نانوشته من است.

اين مجموعه با شمارگان 2200 نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشرشده است. 

باقري متولد 1334 در زابل و فارغ‌التحصيل رشته زبان و ادبيات فارسي است که از 16 سالگي به سرودن شعر پرداخته است. شعرهايش تا كنون به صورت پراكنده در نشريات مختلفي مثل روزنامه هاي كيهان و اطلاعات و مجلات رودكي، زن روز، جوانان و كيهان فرهنگي، كتاب صبح، طلايه، سوره، ادبستان، اهل قلم، مجله شعر و ... انتشار يافته است. 

باقري گاهي به نوشتن نمايشنامه مقاله و نقد شعر و ادبيات هم پرداخته است و ازآثار او مي توان به تبعيد در آفتاب(1362)، تكيه بر زخم(1365)، صبح در پرگار(1368)، ايوب در باد(1369)، باران تلخ(1371)، خانه سرودها(1376)، زخم هاي زيتوني(1378)، خنده بر خون(زندگي نامه شهداي استان سيستان و بلوچستان)، سفر سوختن(زندگي نامه شهداي استان سيستان و بلوچستان)، از هيرمند تا اروند(زندگي نامه شهداي استان سيستان و بلوچستان)، گزيده ادبيات معاصر(نيستان/1379) اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها