چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
«بقچه کتاب»؛ طرحی دانش‌آموزی برای تبادل و خرید کتاب‌های درسی و غیر درسی

یزد - « بقچه کتاب»، طرحی دانش‌آموزی برای تبادل و خرید کتاب‌های درسی و غیر درسی است که با همکاری دبیرستان استعداد درخشان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، طرح « بقچه کتاب» به همت دبیرستان پسرانه استعداد درخشان استان یزد و با حضور دانش آموزان این مدرسه از ابتدای مهرماه آغاز به کار کرده است و تا پایان مهرماه نیز ادامه دارد.

موسوی مدیر این دبیرستان به خبرنگار ایبنا گفت: این طرح با مشارکت تمامی دانش‌آموزان مدرسه و برای ششمین سال اجرا می شود.

وی افزود:  این طرح با هدف انس بیشتر دانش‌آموزان با کتاب و کتابخوانی در مهر ماه در مدرسه انجام می‌شود که مورد استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

موسوی ادامه داد: کتاب‌هایی که در این بازارچه عرضه می‌شود شامل کتاب‌های درسی و غیر درسی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های مختلف از جمله اجتماعی و اقتصادی تقویت شوند.

وی با اشاره به جزییات این طرح گفت: در این طرح دانش‌آموزان یزدی کتاب‌های بدون استفاده خود را برای فروش در بازارچه‌ای با عنوان بقچه کتاب عرضه می‌کنند.

مدیر مدرسه پسرانه استعداد درخشان یزد بیان کرد: دانش‌آموزان در این بازارچه، کتاب‌های خود را با تخفیف ۳۰ درصد به بالا به فروش می‌رسانند و با توجه به اینکه کتاب‌ها متعلق به خود دانش‌آموزان است، تمامی هزینه کتاب به دانش‌آموز پرداخت می‌شود.

همچنین در مراسمی نیز احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از این طرح و نمایشگاه بازدید کرد و بیان کرد: هدف ما مشارکت و حمایت در طرح‌های کتابخوانی است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط