شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
«هزاره نانو» به نمایشگاه کتاب تهران رسید

خراسان‌رضوی - کتاب «هزاره نانو» به قلم علی فعال پارسا، نویسنده و پژوهشگر به سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، فناوری نانو از یک روند رو به رشد در سراسر جهان برخوردار است و به موازات نیازهای روزافزون بشر به یک فناوری نوین مثل فناوری نانو که بتواند بخش عمده‌ای از نیازهای امروز و فردای جوامع بشری را برطرف کند، ناگزیر به بسترسازی و ارائه آموزش‌های زیربنایی برای تربیت نسل آینده پژوهشگران، کارشناسان و حتا مصرف کنندگان محصولات مبتنی بر فناوری نانو هستیم.

اگرچه در کشور ما زیرساخت‌های نسبتاً خوبی در مورد بهره‌گیری از فناوری نانو برای تولید محصولات مصرفی روزمره با پایه نانو ایجاد شده است، ولی نظام آموزشی ما همچنان در تربیت دانش آموزانی که این فناوری شگفت انگیز را در چشم انداز تخصصی و حرفه‌ای خود ترسیم کرده باشند، از توفیق چندانی برخوردار نبوده است.

کتاب «هزاره نانو» نخستین پیامی که برای خواننده دارد گوشزد کردن این موضوع است که در قرنی به سر می‌بریم که ناچار به استفاده از زیرساخت‌های فناوری نانو برای چیرگی بر بسیاری از مشکلات خود هستیم و از سوی دیگر ضمن معرفی انواع سامانه‌های مورد استفاده در زمینه ساخت و مشخصه‌یابی نانوساختارها، مجموعه‌ای از موارد آینده پژوهی در مورد استفاده و کاربرد حرفه‌ای از محصولات نانو را در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

این کتاب دومین محصول مبتنی بر فناوری نانو است که در چهار ماه گذشته از سوی نشر پرساووش و توسط علی فعال پارسا (مترجم کتاب فناوری نانو؛ مقدمه ای بر تکنیک های نانوساختاری در سال ۱۳۸۶) منتشر و راهی بازار شده و آماده ارائه به تمامی دانش آموزان، دانشجویان و سایر علاقمندان به فناوری نانو است.

نشر پرساووش تمرکز اصلی خود را بر انتشار کتاب‌های علمی و تخصصی قرار داده است که بسیاری از ناشران بنا به هر دلیل گرایش چندانی به فعالیت در این زمینه ندارند. از جمله کتاب‌های منتشر شده به وسیله نشر پرساووش می‌توان به کتاب «آبیاری قطره‌ای و بارانی»، «رویکردهای نوین در حسابداری بهای تمام شده»، «واژگان فناوری نانو» و … اشاره کرد. یکی دیگر از فعالیت‌های عمده این نشر ارائه خدمات مشاوره چاپ به صاحبان آثار علمی و پژوهشی و به ویژه منابع دانشگاهی و همچنین افراد نوقلم جامعه که قصد چاپ و انتشار دست‌نوشته‌های خود را دارند، است.

کتاب «هزاره نانو» به قلم علی فعال پارسا با قیمت ۳۲۰ هزار تومان، قطع وزیری، شمارگان ۶۰۰ نسخه و در ۱۸۴ صفحه توسط نشر پرساووش رهسپار بازار کتاب شده است.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به صورت حضوری و مجازی میزبان علاقه‌مندان و دوست‌داران کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها