یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
پیش‌نویس اولیه نسخه روزآمد سند تحول آموزش‌ و پرورش تدوین شده است

وزیر آموزش و پرورش از ارائه گزارش میزان تحقق سند تحول آموزش و پرورش خبر داد و گفت: فرآیند به‌روز‌رسانی سند در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و پیش‌نویس اولیه‌ نیز در کمیسیو‌ن‌ها تهیه شده است.

رضا مراد‌ صحرائی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره اعلام خبر به‌روز‌رسانی سند تحول آموزش و پرورش بیان کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر آموزش وپرورش ماموریت پیدا کرد تا گزارش اجرای سند را ارائه کند؛ بنابراین گزارش به احتمال زیاد در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.
 
وی با اشاره به بازه زمانی به‌روز‌رسانی سند تحول آموزش و پرورش گفت: سند تحول آموزش وپرورش باید هر پنج سال یکبار به‌‌روز‌رسانی شود؛ بنابراین فرآیند به‌روز‌رسانی سند در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و پیش‌نویس اولیه‌ نیز در کمیسیو‌ن‌های شورا تهیه شده است اما در مراحل نخست قرار دارد.
 
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر استواری اصول سند تحول آموزش و پرورش ادامه داد: معتقدم سند تحول در اصول نیازی به به‌روز‌رسانی ندارد؛ چراکه اصول آن مبتنی بر اصول تعلیم و تربیت اسلامی است اما از منظر راهکار‌ها و شیوه‌ها متناسب با نیاز‌های جدید نیازمند به‌روز‌رسانی است.

جاماندن تصویر‌گران ایرانی به براتیسلاوا را پیگیری می‌‌کنم

مراد‌ صحرائی درباره جاماندن گروه تصویر‌گران ایرانی از دوسالانه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا نیز بیان کرد: اگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در این اعزام مسئول بوده حتما موضوع را بررسی می‌کنم.

به گزارش ایبنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در دیدار فعالان تعلیم و تربیت که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته بود: باید تدوین سیاست‌ها در حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد. در این مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سیاست کلان در نظر گرفته می‌شود که به‌زودی به روزرسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها