سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
«نظام‌واره شایستگی‌ها» معیار تحول کتاب‌های درسی قرار خواهد گرفت

وزیر آموزش و پرورش، تحول در تالیف و تدوین کتاب‌های درسی را یکی از رویکرد‌های اصلی دولت سیزدهم اعلام کرد و معیار تحول منابع درسی، «نظام‌واره شایستگی‌ها» است که به‌زودی نهایی خواهد شد.

رضا مراد‌ صحرائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره تحول در منابع درسی بیان کرد: رویکردی که در دولت سیزدهم برای تدوین کتاب‌‌های درسی در حال پیگیری است، تدوین جدول شایستگی‌ها پیش از تألیف کتاب است؛ به‌عبارت دیگر این جدول باید پیش از تألیف، در اختیار باشد.
 
وی با تأکید براهمیت تعیین چارچوب قبل از تألیف کتاب درسی ادامه داد: متأسفانه کتاب درسی، پیش از طراحی چار‌چوب آن تدوین و تألیف شده است. اما همان‌طور که اشاره کردم درحال چار‌چوب نظام‌واره شایستگی‌ها درحال نهایی شدن است؛ با پایان این نظام‌‌واره، کتاب‌ها بر‌مبنای آن تحول پیدا خواهد کرد.
 
به گزارش ایبنا؛ وزیر آموزش و پرورش پیش‌تر در پاسخ به خبرنگار ایبنا گفته بود؛ درباره استفاده 75 درصدی از کاغذ داخلی در تولید کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1402 گفت: درست است؛ سال‌ها  در زمینه تولید کتاب‌های درسی 100 درصد از کاغذ خارجی استفاده می‌کردیم و این رقم اکنون جای خود را به استفاده 75 درصدی از کاغذ داخلی در تولید کتاب درسی داده است.
 
مراد صحرایی همچنین درباره تغییر محتوای کتاب‌های درسی درسال جاری عنوان کرد: امسال 56 عنوان کتاب درسی تغییر محتوایی داشتند؛ البته تغییر در کتاب‌های درسی تابع یک فرایند حساب‌شده علمی است و تغییرات در قالب بسته‌های آموزشی مکمل، وارد می‌شود و سپس در کتاب درسی نیز اعمال می‌شوند.
 
وی بیان کرد: از یک ماه پیش نیز تولید کتاب‌های درسی 1403 را شروع کردیم؛ زیرا 14 ماه فرصت نیاز است تا بیش از 150 میلیون جلد کتاب درسی تولید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها