پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
56 عنوان کتاب ترجمه یا تالیف فرهنگیان زنجانی شناسایی شد

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 56 عنوان کتاب ترجمه یا تالیف فرهنگیان و دانش‌آموزان استان شناسایی شده است.

 علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: مدرسه شریعتی زنجان یکی از مدارس قدیمی و ماندگار شهر زنجان است و از سال 1313 کار خود را شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس 13 شهید به صورت مستقیم از طریق دبیرستان شریعتی به جهبه اعزام شده است، افزود: با دلیل ماندگار بودن این مدرسه موزه تاریخ آموزش و پرورش در این محل دائر شده است.

اسماعیلی افزود: نمایش کتب درسی قدیمی، اسناد، تصاویر، ابزار آموزشی، لوازم آزمایشگاه قدیمی، تابلوی مدارس تاریخی و ماندگار، تمبر و مُهرهای قدیمی مدارس، مدال‌ها و احکام قهرمانی از جمله اشیایی است که در این موزه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مستندسازی از معلمان ماندگار مدرسه نیز از دیگر اقداماتی است که در قالب فعالیت این موزه انجام می‌شود، اضافه کرد: هرکدام از این مستندها به صورت جداگانه مکتوب شده و در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید.

اسماعیلی ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده کار مستندسازی 6 نفر از معلمان انجام شده است.

وی افزود: جمع‌آوری و احصای آثار همه مولفان مربوط به آموزش و پرورش نیز از دیگر اقداماتی است که در این موزه انجام می‌شود و در این راستا 56 عنوان کتاب ترجمه یا تالیف فرهنگیان و دانش‌آموزان استان شناسایی شده است.

مدرسه شریعتی در سال 1313 خورشیدی در زمان پهلوی ساخته شده و در سال 1315 به بهره‌برداری رسیده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها