یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۷
قاضي‌زاده با «گزارشگران برتر» مي‌آيد

علي‌اكبر قاضي‌زاده، نويسنده حوزه كتاب رسانه، اين روزها سرگرم ويرايش و ترجمه سه كتاب با عنوان‌هاي «گزارشگري درست»، «گزارشگران برتر» و «آدمي به نام مامانتوف» است.\

 قاضي‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره گفت: كتاب «گزارشگري درست» اثر «آبراهام آميدور» با ترجمه سالومه ابطحي است. اين اثر داراي نمونه‌هاي بسيار خوبي در زمينه گزارشگري است و گزارشگران و دانشجويان را در شيوه تهيه گزارش ياري مي‌كند.

وي افزود: به دليل اين كه سالومه ابطحي در عرصه رسانه پيشينه‌اي ندارد، مسووليت ويراستاري اين كتاب را به لحاظ اصطلاحات حرفه‌اي به من واگذار كرده است.

قاضي‌زاده درباره كتاب ديگري كه در دست تنظيم دارد، افزود: كتاب «گزارشگران برتر» اثر «ديويد رندال» را در دست ترجمه دارم.  در اين اثر به شرح حال و زندگي حرفه‌اي 13 گزارشگر نامدار كه از سوي رندال انتخاب شده‌اند، پرداخته و درباره آثار و شيوه كاري آنها بحث شده است.

وي درباره سومين اثر ترجمه شده‌اش با عنوان «آدمي به نام مامانتوف» اظهار داشت: اين كتاب درباره به توپ بستن مجلس ايران در سال 1287 و در دوره محمدعلي شاه است. گزارش اين واقعه با قلم گزارشگر روس به نام «مامانتوف» به ر شته تحرير درآمده است. اين كتاب آماده انتشار است اما درباره ناشر آن هنوز تصميم‌ نگرفته‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها