چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
آیین رونمایی از تصحیح کتاب «دبیزه بلوکات» برگزار می‌شود

بوشهر- کتاب «دبیزه بلوکات»، اسنادی از بلوک‌های لیراوی، حیات‌داود، رودحلّه، انگالی با بازخوانی و تصحیح محمد مذکوری، نویسنده و تاریخ‌نگار بوشهری در آیینی در بندرریگ رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندر گناوه، این آیین به همت انجمن تاریخ بندر ریگ ساعت 16:30 دقیقه پنجشنبه، 6 مهر در سالن شهید باقرتاش این بندر برگزار می‌شود.

در این آیین عبدالکریم مشایخی، مورخ جنوبی؛ حمید اسدپور، نویسنده و محمد مذکوری تاریخ‌نگار و نویسنده بوشهری پیرامون این اثر تاریخی و تصحیح آن سخن خواهند گفت.

 به گزارش ایبنا؛ در کتاب «دبیزه بلوکات؛ اسنادی از بلوک‌های لیراوی، حیات‌داود، رودحلّه، انگالی»،  ۱۳۹ سند دست اول تاریخی مربوط به دوران میانی و پایانی عصر قاجاریه و مقارن با سلطنت پنج پادشاه قاجار، محمدشاه، ناصرالدین‌شاه، مظفرالدین‌شاه، محمدعلی‌شاه و احمدشاه، بررسی، تصحیح، بازخوانی و به ضمیمۀ آن نقشه جغرافیایی تفکیکی بلوکات منتشر شده است.

این اسناد با هدف استفاده پژوهشگران حوزه خلیج‌فارس و تاریخ‌نگاران محلی جنوب ایران بازخوانی شده و انتشار یافته است و مواد خام آرشیوی را بر اساس وابستگی مکانی به بلوک‌های شمالی استان بوشهر و نواحی جنوب ایران در اختیار پژوهشگران تاریخ محلی قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها