شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
23 عنوان کتاب دفاع مقدس به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در  بوشهر رونمایی شد

بوشهر- همزمان با هفته دفاع مقدس، 23 کتاب در حوزه دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی در آیینی به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با حضور مقامات لشکری و کشوری رونمایی شد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در حاشیه این آیین که صبح شنبه  در سالن اجتماعات شهید داریوش شاهینی صدا و سیمای مرکز استان بوشهر  برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این ویژه‌برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام صفایی بوشهری نماینده ولی فقيه و امام جمعه در استان‌ و با حضور خانواده‌های معظم شهدا و یادگاران دفاع مقدس، مسئولان استانی و شهرستانی و... به مناسبت بزرگداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است. در این مراسم از 23 عنوان کتاب دفاع مقدس که به قلم نویسندگان و مؤلفان بوشهری نوشته‌شده‌اند، رونمایی شد.

زهرا شاعری در معرفی آثاری که در این مراسم رونمایی خواهد شد، بیان کرد: مجموعه 10 جلدی «مردان قبیله غیرت» تألیف فاطمه نویدی که هر جلد شامل خاطرات یکی از آزادگان سرافراز استان بوشهر است، چهار کتاب نیز از تألیفات خانم فرزانه دهقانی است، «روایت گندم و تفنگ» که خاطرات رزمنده خداکرم حاجی‌زاده، «هم‎نفس با مرد راه؛ خاطرات همسر حجت‌الاسلام ابوتراب عاشوری» شهید برجسته انقلاب اسلامی استان بوشهر در این آیین رونمایی شد.

به گفته وی، «پایی برای قله‌های کمال؛ خاطرات شهید جانباز اعصاب و روان محمد حاجب»، «نماز عشق در بیت‌المقدس؛ تاریخ شفاهی سرهنگ پاسدار بازنشسته موسی میرزایی»، «مردی به رنگ خاک؛ خاطرات جانباز عبدالرضا درخشانیان» تألیف منصور کارگر، «جاودانه با هنر؛ تأملی بر زندگی شهید هنرمند غلامرضا کشتکار» تألیف عصمت بازیاری، «بگو برمی‌گردم» بر اساس زندگی شهید نامدار عمادی تألیف غلامرضا مریدیان، «نفیر عشق از فکه» بر اساس زندگی شهید نامدار عباسی تالیف فرشته گزدرازی، «شما خدا را دارید» تاریخ شفاهی سرهنگ پاسدار احمد دولابی تألیف  سیروس فتحی، «کفایت قاسم تاریخ شفاهی» خانم پاسدار بازنشسته‌ و پیشکسوت دفاع مقدس خانم کفایت هندی‌‎زاده برادر شهید قاسم هندی‌زاده تألیف محمدعلی موحد و «پشت دیوارهای موصل؛ خاطرات آزاده علی نصرتی» تألیف مرتضی کرمی دیگر آثاری است که در این آیین رونمایی شد.

شاعری به رونمایی از دو اثر در حوزه کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس در این آیین خبر داد و گفت: «اتل متل یه بچه کتاب» (شعر کودک) بر اساس زندگی شهید غلامرضا جوان تألیف دکتر محمدکاظم اتابک و «مثل گل خوشبو بود» (کتاب شعر کودک) با موضوع شهید نادر مهدوی تألیف سیروس فتحی رونمایی شد.

وی ادامه داد: همۀ این کتاب‌ها با همکاری مادی و معنوی  شهردار و شورای شهر بوشهر، کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان بوشهر، اداره‎کل مسکن و شهرسازی استان بوشهر، فرمانداری شهرستان دیلم به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به چاپ رسیده است.

به گزارش ایبنا، در پایان این آیین از نویسندگان این آثار تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها