پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
اسم کتاب «بدرود، پنج ضلعی خونین»  برگرفته از عملیات کربلای 5 است

نویسنده کتاب «بدرود، پنج ضلعی خونین» گفت: بیشتر محتوای این کتاب به خاطرات شهدای شهرستان خوی در عملیات کربلای 5 تعلق دارد و اسم کتاب نیز برگرفته از این موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، ابوالقاسم محتشمی، صبح پنج‌شنبه در  نشست معرفی و بررسی کتاب « بدرود؛ پنج ضلعی خونین » مجموعه‌ای ازخاطرات همرزم سرداران شهید باکری، گفت: بیشتر محتوای این کتاب به خاطرات شهدای شهرستان خوی در عملیات کربلای 5 تعلق دارد و اسم کتاب نیز برگرفته از این موضوع است.

وی افزود: بنده سال 61 دانش آموز بودم و به جبهه اعزام شدم، دفترچه خاطرات از طرف واحد تبلیغات لشکر در اختیار رزمندگان می‌گذاشتند و من خاطرات خود را در این دفترچه یاداشت می‌کردم و از سال 61 تا 67 من چند دفترچه خاطرات جبهه را نوشتم و پیش خود نگهداری می‌کردم و بعدا به فکر تجمیع این مطالب افتادم.

این نویسنده خویی ادامه داد: از سال 82 هر هفته نیز در نشریه قسمت ستون خاطرات را می‌نوشتم و  94 قسمت مطلب خود را در این ستون چاپ کردم و بعد از این مراحل سال 91 تمام نوشته‌های خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان آذربایجان‌غربی ارائه دادم و در سوم خرداد سال 95  از کتاب رونمایی شد.

وی افزود: در این کتاب اسم 155 نفر شهید و رزمنده آورده شده و روایان کتاب خود این شهدا هستند و تعدادی از شهدا قبل شهادت مجروح شدند و با این حال صحنه را ترک نکردند و شهید عبدالرحمان عاضفی، صالح اله‌یارلو و کاظم حجازی‌فر از این جمله شهدا هستند و هر سه در کسوت فرماندهی گردان بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها