سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
100 عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس در خوزستان رونمایی می‌شود

خوزستان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت:100 عنوان کتاب دفاع مقدس سوم مهرماه در تالار مهتاب اهواز رونمایی می‌شود.

سردار حاجتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه خوزستان به عنوان پایتخت و پایگاه اصلی دفاع مقدس در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی، نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا کرد، اظهار کرد: با گذشت ۴۳ سال از پایان جنگ تحمیلی، ایران اسلامی به یکی از برترین قدرت نظامی منطقه تبدیل شده است و دشمن از تجاوز به خاک کشور ما عاجز است.

حاجتی افزود: در هفته دفاع مقدس ۷۶۰ برنامه و ۲ هزار و ۳۰۰ فعالیت فرهنگی و هنری متنوع در استان اجرا می‌شود.

وی مراسم تجلیل از ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان در سالن همایش گیت بوستان در 29 شهریور از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و بیان کرد: در ۳۰ شهریورماه ۷ قسمت ویژه برنامه تلویزیونی عصر ماندگار از سیمای خوزستان و آبادان از استودیو عصر ماندگار پخش می‌شود.

وی افتتاح یادمان شهدای گمنام پارک شهید سبحانی و کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام گلستان در بوستان‌های اهواز، تجدید عهد و پیمان با فرمانده معظم کل قوا و دیدار با فرماندهان و مدیران ارشد استان با نماینده ولی فقیه در دفتر نماینده،و عصر خاطره و شعر دفاع مقدس در تالار شهر شهید جمالپور  را از جمله برنامه‌های یکم مهرماه بیان کرد.

وی شروع به کار روایت ایثار به صورت بسته پادکست در نهاد کتابخانه‌های خوزستان و رزمایش ۶ هزار و ۶۰۰ دیدار با خانواده‌های معظم شهدای استان را از برنامه‌های روز ۲ مهرماه  اعلام کرد و افزود: روز ۳ مهر نیز مراسم یادبود آموزش و پرورش بمباران شده آبادان با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه شاهد خدیجه کبری (س)، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس خوزستان و اجرای برنامه نمادین در دبیرستان دخترانه شاهد رضوان اهواز برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به رونمایی از 100 عنوان کتاب در سوم مهرماه عنوان کرد: 100 عنوان کتاب نویسندگان دفاع مقدس با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان ادبیات بنیاد حفظ کل کشور و مسئولان استانی در تالار مهتاب اهواز رونمایی و همچنین 56 نویسنده این حوزه، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به رونمایی 20 سی دی کتاب صوتی اشاره کرد و افزود: برای رونمایی کتاب‌های صوتی نیز دکور حجمی در تالار مهتاب در نظر گرفته شده که در سوم مهرماه این برنامه اجرا می‌شود.

سردار حاجتی با توضیح اینکه از 100 عنوان کتاب 60 عنوان آن مختص به سال گذشته و 40 عنوان کتاب‌ها تولید سال 1402 است، تصریح کرد: از بین 56 نویسنده تقدیری شاخص استان،نویسنده‌ای با11 عنوان ، نویسنده دیگر 7 عنوان و به ترتیب 5 و 4 عنوان کتاب و نیز نویسنده نوقلم وجود دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها