دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
87 درصد دانش‌‌آموزان زنجانی کتاب دریافت کردند

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 87 درصد از دانش‌آموزان کتاب آموزشی خود را برای حضور در مدارس دریافت کردند.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به فصل فرا رسیدن مدارس توزیع کتاب‌های درسی مدارس آغاز شده و به سرعت در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 220 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 200 مدرسه تحصیل خواهند کرد، گفت: خوشبختانه 87 درصد از دانش‌آموزان کتاب درسی خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه درصد توزیع کتاب در مدارس ابتدایی 99.3 درصد است، افزود: در این پایه تحصیلی 774 هزار و 453 کتاب توزیع شده است.
اسماعیلی اضافه کرد: همچنین در مقطع تحصیلی متوسطه اول نیز 93 درصد از دانش‌آموزان 591 هزار و 469 جلد کتاب دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در متوسطه دوم نیز 69.8 درصد از دانش‌آموزان 274 هزار و 912 جلد کتاب دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه توزیع کتاب‌ها از 11 شهریور ماه آغاز شده است، اضافه کرد: امیدواریم تا پایان شهریور همه این دانش‌آموزان کتاب‌های خود را تحویل بگیرند.

اسماعیلی در ارتباط با تجهیز و به روزرسانی منابع کتابخانه‌های مدارس نیز گفت: خوشبختانه همه مدارس به اقتضای رده تحصیلی کتابخانه دارد و دانش‌‌آموزان اکثرا در آن عضو هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تجهیز و به‌روز رسانی کتابخانه‌های مدارس استان زنجان باید مورد توجه باشد، ادامه داد: در این زمینه باید با انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همکاری و هماهنگی شود.

وی تصریح کرد: البته در طول سال نیز تعدادی کتاب از طریق خود دانش‌آموزان یا خیرین برای تجهیز منابع این کتابخانه‌ها اهدا می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها