دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
«از مهرگان تا سیمره؛ بررسی تاریخ مهرگان و سیمره از آغاز تا صفویه» منتشر شد

ایلام- انتشارات جوهرحیات کتاب «از مهرگان تا سیمره؛ بررسی تاریخ مهرگان و سیمره از آغاز تا صفویه» تالیف ایوب عباسی را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، انتشارات جوهرحیات کتاب «از مهرگان تا سیمره (بررسی تاریخ مهرگان و سیمره از آغاز تا صفویه)» تالیف ایوب عباسی را چاپ و منتشر کرد.
 
این کتاب؛ پژوهشی گسترده درخصوص شهر تاریخی صیمره (سیمره) در شهرستان دره‌شهر استان ایلام است که مؤلف تلاش داشته این ناحیه را از ابعاد مختلف تاریخی، تمدنی، تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از آغاز تا دوره صفویه مورد ارزیابی، تحقیق و پژوهش قرار دهد.
 
مؤلف در این کتاب سابقه تاریخی این ناحیه در پیش از اسلام، نحوه چگونگی فتح این ناحیه به دست مسلمانان، دیدگاه جغرافی‌نگاران و مورخان درخصوص این منطقه، زبان و نژاد و دین و اوضاع اقتصادی و اجتماعی، شورش‌ها و جنگ‌هایی که در این ناحیه رخ داده، بررسی زندگی دانشمندان و علما، علت نامگذاری،داستان ایستادگی و جنگ هرمزان در برابر اعراب، شیوه اداره این ناحیه از سوی حکومت،نقش زمین لرزه و سایر عوامل طبیعی در ویرانی مهرگان و صیمره و... بررسی و تحلیل کرده است.
 
مؤلف در ادامه این تلاش پژوهشی سعی کرده با برخورداری از بیش از 150منبع مستند بر غنا و اعتبار پژوهشی کتاب از مهرگان تا سیمره(بررسی تاریخ مهرگان و سیمره از آغاز تا صفویه) بیفزاید. استفاده از تصاویر و عکس‌های مرتبط با برخی مفاهیم، بر جذابیت بصری متن افزوده و ابهامات پیش آمده در مخاطب را برطرف کرده است.
 
کتاب «از مهرگان تا سیمره؛ بررسی تاریخ مهرگان و سیمره از آغاز تا صفویه» از پیش‌گفتار، 6 فصل و نتیجه‌گیری و فهرست منابع تشکیل شده است.
 
مؤلف در پایان کتاب در فصول 6 گانه کتاب را به طور مختصر و جامع نتیجه‌گیری کرده است. این کتاب، یکی از منابع معتبر و قابل استناد برای محققان و پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ و جغرافیای استان ایلام منحصراً شهرستان دره شهر است.

انتشارات جوهرحیات، این کتاب را در 207 صفحه، با طرح جلدی از علی امیدی و ویراستاری سها عباسی در اواخر سال 1401 به قیمت 85 هزارتومان چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها