پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
توزیع کتاب‌های مذهبی و کودک و نوجوان در زنجان

زنجان- مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: به مناسبت دهه آخر صفر، کتاب‌های مذهبی و کودک ونوجوان بین اعضای کانون و همچنین مواکب بین راهی توزیع شد.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در اربعین امسال 15 موکب برای جاماندگان اربعین خدمات فرهنگی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه این مواکب برنامه‌های متعددی از قبیل مسابقات فرهنگی، پاسخگویی به شبهات شرعی، مسابقات مذهبی با موضوع اربعین و برنامه ویژه برای خانواده‌ها اجرا کردند، گفت: خوشبختانه استقبال از این برنامه‌ها بالا بوده و مواکب فرهنگی یکی از پر مخاطب‌ترین مواکب بودند.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه امسال در یک حرکت نوین کتاب‌های مذهبی و فرهنگی در رده سنی کودک و نوجوان بین کانون‌های مساجد و همچنین مواکب بین راهی توزیع شد، اضافه کرد: هدف از انجام این کار افزایش بصیرت و آگاهی اعضا در ارتباط با موضوع قیام امام حسین (ع)، عاشورای حسینی و همچنین ترویج سبک زندگی ائمه معصومین (ع) در بین نسل جدید بود.

اسلامی همچنین از توزیع یک هزار زیارت نامه دعای زیارت اربعین خبر داد و گفت: این زیارت‌نامه نیز بین جاماندگان اربعین با اولویت اعضای کانون توزیع شد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی کانون‎های مساجد تا آخر ماه صفر ادامه دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه به پایان فصل تابستان نزدیک می‌شویم تلاش می‌شود، اواخر این دوره‌ها رنگ و بوی مذهبی گرفته و بیشتر برنامه‌ها در این محور اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 385 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال است، افزود: در ایام تابستان تلاش شد که همه کانون‌ها میزبان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باشند.

اسلامی همچنین از پایش کتاب‌های کتابخانه‌های کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: در حال حاضر 73 کانون کتابخانه مخزن‌دار دارند که تلاش می‌شود در آستانه فصل بازگشایی مدارس، کتاب‌های کمک درسی نیز در این کتابخانه‌ها گنجانده شود تا اعضا بهره بیشتری ببرند.

وی با اشاره به اینکه تاسیس 40 باب کانون مساجد جدید در سال جاری در دستور کار است، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 14 هزار نفر عضو کانون‌های مساجد هستند که با تاسیس کانون‌های جدید قطعا تعداد اعضا افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه شعار امسال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد «مسجد؛ کانون نشاط» است، تصریح کرد: قطعا با تحقق این شعار شاهد اتفاقات مثبتی در این مراکز فرهنگی و مذهبی خواهیم بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها