دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
مرز مهران آغاز تحولی تازه برای کودکان و نوجوانان زائر است

ایلام- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: مرز مهران این روزها حال و هوایی کربلایی و اربعینی دارد و سرآغاز تحولی تازه برای کودکان و نوجوانان زائر است.

ملوک هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام گفت: مرز مهران این روزها حال و هوایی کربلایی و اربعینی دارد و سرآغاز تحولی تازه برای کودکان و نوجوانان زائر است.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرز مهران گفت: این اداره‌کل همچون سال گذشته، با حضور فعال در مرز بین‌المللی مهران و استقرار موکب و پایگاه فرهنگی با تلاش و همت مدیرکل کانون استان و همکاری خالصانه همکاران ستادی، کارشناسان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان، به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده، به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان زائر مشغول است.
 
وی ادامه داد: موکب حضرت قاسم(ع) (نوجوانان حسینی) کانون پرورش فکری در مرز مهران این روزها و شب‌ها میزبان زائران کودک و نوجوانی است که پا در مسیر دلدادگی به سرور و سالار شیعیان گذاشته‌اند و همگام با بزرگترها در ایستگاه فرهنگی کانون استان ایلام مشق ارادت به امام حسین(ع) را با مربیان و همکاران کانون زمزمه و تکرار می‌کنند.
 
این فعال فرهنگی ادامه داد: همکاران این اداره‌کل عاشقانه و خالصانه با پذیرایی از کودکان و نوجوانان و خانواده‌های‌شان لحظه‌هایی پرخاطره و معنوی را در ذهن‌شان به جا می‌گذارند تا با حس و حالی تازه و پرخاطره به ادامه مسیر بپردازند.
 
وی با اشاره به کتاب‌های عاشورایی کانون برای مخاطبان کودک و نوجوان گفت: کتاب‌های «چهل روز عاشقانه» و «تشنه لبان» و «هنگام باران بود» که از انتشارات کانون پرورش فکری هستند و کلیپ‌های معرفی آنها منتشر شده، بر معرفت و بینش و شعور کودکان و نوجوانان می‌افزاید و حسی تازه به زبان شعر و داستان و نثر ادبی، در آنها تقویت می‌کند.
 
وی تصریح کرد: فعالیت‌های دینی که در مراکز فرهنگی هنری توسط مربیان کانون برای اعضای کودک و نوجوان با بهره‌گیری از آموزش‌های غیرمستقیم و بهره‌مندی از کتاب و سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی اجرا می‌کنند، یکی از بهترین شیوه‌های انتقال مفاهیم دینی و آئینی به جامعه هدف است.
 
وی ادامه داد: در شهرستان مرزی مهران، شور و شعور حسینی و ارادت به امام حسین(ع) و خاندان و ائمه اطهار (ع) با ایثار و فداکاری و مقاومت گره خورده و هنوز بوی باروت و بمباران و شهادت در آلبوم خاطرات رزمندگان و یادگاران دوران جنگ و ایثار و فداکاری و شهادت طلبی به جا مانده است.
 
 معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: اهدای دست‌سازه‌های عاشورایی، سربند، بسته‌های فرهنگی و کتاب های عاشورایی، به کودکان و نوجوانان خاطرات زیبایی در ذهن و یادشان به جا می‌گذارد.
 
وی افزود: اربعین، فرصت بزرگی است برای نشان دادن مسیر پاک و انسان ساز ائمه اطهار در انتقال فلسفه قیام امام حسین(ع) به کودکان و نوجوانان و بزرگترهایی‌است که گام درمسیر خودسازی و تعالی معرفتی گذاشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها