پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
موکب فرهنگی شین راهی برای انتقال فرهنگ و هنر ایلام به دیگر نقاط کشور است

ایلام-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: موکب فرهنگی هنرمندان ایران و ایلام(شین) راهی برای انتقال فرهنگ و هنر ایلام به دیگر نقاط کشور است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، علی هوشمند امروز پنج‌شنبه در بازدید از ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایران و ایلام(شین)واقع در سه‌راهی کارَزان گفت: هدف فعالیت‌های فرهنگی این موکب بزرگ، استفاده از ظرفیت هنرمندان توانمند، تبادل و تعامل فرهنگی و بومی استان، با دیگر نقاط کشور است.
 
هوشمند افزود: موکب هنرمندان ایران و ایلام (شین) با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی برای دومین سال متوالی فعالیت‌های مختلف هنری، ادبی، فرهنگی و تجسمی در خدمت زائران است.
 
وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های موکب فرهنگی شین تاکنون با استقبال خوب زائران و هنرمندان همراه بوده، افزود: در این موکب برنامه‌هایی شامل اجرای تعزیه، سرود، شعرخوانی با گویش محلی و زبان فارسی، نمایش فیلم سیار، کتابخوانی، عکاس خانه، دمام و سنج زنی، اهدا کتاب، به تصویر کشیدن سویه مردمی اربعین و دیگر فعالیت‌های مرتبط با این ایستگاه فرهنگی انجام می‌گیرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: ایلام به عنوان  استانی مرزی همزمان محل تردد زائران ایرانی به مقصد عتبات عالیات و باب‌الرضا برای زائران عراقی برای زیارت امام هشتم است و اجرای این گونه فعالیت های فرهنگی و هنری در مسیر تردد زائران ضرورت دارد.
 
وی اجرای این گونه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را نوعی تبادل هنر و ادبیات استان ایلام با دیگر مناطق کشور و زائران و مسافران عراقی دانست.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآورشد: موکب هنرمندان ایران و ایلام(شین) در کنار موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه راهی کارزان و در نقطه طلایی و محل تلاقی مسیر رفت و برگشت زائران برپا شده و یک توقفگاه برای رفع خستگی مسافران عتبات عالیات است که در هنگام استراحت در موکب بزرگ بنیاد مستضعفان، به تماشای برنامه‌های ایستگاه شین نیز می پردازند.
 
به گزارش ایبنا ایستگاه فرهنگی‌هنرمندان ایلام و ایران(شین)برای دومین سال پیاپی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی:ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های عمومی، حوزه هنری، بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان از چهارم تا شانزدهم شهریور خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش های مختلف ارائه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها