دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
انتشار کتابچه راهنمای زائران در مرز مهران ضروری است

ایلام- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: انتشار و توزیع کتابچه راهنمای زائران اربعین حسینی در مرز مهران ضروری است.

منصور محبی که در قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرز بین‌المللی مهران حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، گفت: انتشار و توزیع کتابچه راهنمای زائران اربعین حسینی در مرز مهران ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب مرز مهران به عنوان نزدیک‌ترین مرز به عتبات عالیات و استقبال زائران از این مرز ضرورت دارد که کتابچه‌های راهنمای زائر در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام موکب فرهنگ، هنر و رسانه را به عنوان قرارگاه رسانه، در شهرستان مهران راه‌اندازی کرده و روزانه به طور متوسط ۲۵ نفر از فعالان رسانه استان به منطور پوشش خبری کنگره بزرگ اربعین در قرارگاه حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: خبرنگاران با استقرار در این قرارگاه به تولید و انتشار اخبار به صورت شبانه‌روزی مشغولند و اخبار مربوط به اربعین را لحظه به لحظه مخابره و منتشر می‌کنند و شاهد تلاش این عزیزان در گرمای بالای ۵۰ درجه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در موکب‌ها در ایام اربعین ادامه داد: این اداره‌کل به عنوان دستگاه متولی فرهنگی استان با هم افزایی سایر دستگاه‌های فرهنگی و هنری در موکب هنرمندان ایلام و ایران(شین)در سه‌راهی کارزان شهرستان سیروان، اقدامات ارزنده‌ای در قالب فعالیت های ادبی، هنری، فرهنگی و رسانه‌ای برای زوار امام حسین(ع) انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان گفت: اربعین کتاب بزرگ انسان‌سازی و معرفت‌افزایی برای انسان است که هر برگ آن تصویر روشنی از پیام‌های ارزشمند اسلامی و انسانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها