پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
ضرورت توجه بیش از پیش به ترویج فرهنگ دفاع مقدس / برگزاری بیش از 750 برنامه در هفته دفاع مقدس در لرستان

لرستان - استاندار لرستان بر ضرورت توجه بیش از پیش به فرهنگ دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت‌های استانی در این حوزه تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود شش هزار و 544 شهید لرستانی، باید سعی شود آنگونه که شایسته دفاع مقدس است حق مطلب به خوبی ادا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، فرهاد زیویار شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن تبریک هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر از مخلص‌ترین خدمت‌گذاران به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب اسلامی از هیچ کوششی برای اعتلای دین و ملت فروگذار نکردند تا جایی که جان خود را در کف دست گذاشتند و در نهایت به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در عظمت جایگاه شهید هر چه بگوییم باز هم کم گفته‌ایم، افزود: به یقین نمی‌توانیم حق شهدا را به سادگی ادا کنیم؛ همه ما مدیون شهدا هستیم و باید زنده نگه داشتن یاد شهدا را وظیفه خود بدانیم.

زیویار بر ضرورت توجه بیش از پیش به فرهنگ دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت‌های استانی در این حوزه تاکید کرد و گفت: با وجود شش هزار و 544 شهید لرستانی باید سعی شود آنگونه که شایسته دفاع مقدس است حق مطلب به خوبی ادا شود.

استان لرستان با اشاره به اینکه لرستان در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در ساخت فيلم، تئاتر، نمايشنامه، کتاب از ظرفيت‌های بالايی برخوردار است، عنوان کرد: در زمینه مساله تامین اعتبار در صورتی که منع قانونی وجود نداشته باشد حمایت می‌کنیم.

زیویار گفت: با توجه به اینکه دشمن با تهاجم فرهنگی درصدد جذب جوانان و نوجوانان است، ترویج برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت که جزیی از ارزش‌های ما است می‌تواند در آینده نسل‌ جوان تاثیرگذار باشد.
 
سرهنگ محمد محمودوند، معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان لرستان در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان در سه سطح شهرستان و نواحی، اقشار و دستگاه‌های اجرایی و متمرکز استانی اجرا خواهند شد، عنوان کرد: تا کنون 500 برنامه از سوی شهرستان‌ها و نواحی ، بیش از 200 در سطح اقشار و دستگاه‌های اجرایی و 24 برنامه متمرکز استانی به دبیرخانه ستاد هفته دفاع مقدس استان ارسال شده است.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان لرستان گفت: با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره حماسه‌سازان دفاع مقدس، بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس از برنامه‌های هر ساله هفته دفاع مقدس در لرستان است و امسال نیز در شهرستان ازنا یکی از عملیات‌های دفاع مقدس بازسازی خواهد شد و هم‌اکنون مراحل اولیه کار در حال انجام است.
 
 سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه امسال هماهنگ کننده برنامه‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران است، افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری با شعار «ما متحدیم» اجرا خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 750 برنامه به دبیرخانه ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس ارسال شده است عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند تا یک هفته بعد از برگزاری این جلسه برنامه‌های پیشنهادی دیگر خود را به ستاد گرامی‌داشت اعلام کنند.
 
به گزارش ایبنا، برگزاری همایش بانوان ایثارگر، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، اجرای رژه نیروهای مسلح در مرکز استان، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و آزادگان، شرکت در گفتگوی خبری فرماندهان نظامی، سخنرانی پیش از نماز جمعه فرماندهان انتظامی در تمام شهرستان‌ها، اجرای زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری همایش گرامی‌داشت کمان 99 ارتش، برگزاری همایش نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی، اعزام تیم‌های پزشکی درمانی به مناطق محروم، برگزاری بزرگداشت شهدای سلامت، نشست صمیمی فرماندهان ارتش، آجا و فراجا، همایش نقش جهادگران در دفاع مقدس، تجلیل از فرماندهان شهید دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که از سوی ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس لرستان تا کنون اعلام شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها