دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
آثار جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) روانه بازار نشر شد

قم- مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) علاوه بر خبر انتشار آثار جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از حضور انتشارات مرکز در هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی در مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: با لطف خداوند متعال و عنایات اهل‌بیت(ع)، بخش پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار که در ایام تعطیلات تابستان  بنا بر امر آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، در حال فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای بود، آثار ارزشمندی را تولید و روانه بازار نشر کرده است.

وی ادامه داد: چهار کتاب ارزشمندی که توسط انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهاربه تازگی روانه بازار نشر شده است، عبارتند از ویراست جدید کتاب «افضلیة أمیرالمؤمنین علیه‌السلام»، جلد هفتم از «موسوعه الإعتکاف»، دوره سه جلدی «الإمامة فی الکتاب و السنة و التاریخ و الأدب» و «راویان ناصبی و خارجی در صحاح سته».

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، در ادامه به معرفی اجمالی آثار تازه نشر یافته مرکز فقهی پرداخته و افزود: اوّلین اثر، کتاب «افضلیة أمیرالمؤمنین علیه‌السلام» است که سال‌های پیش به طبع رسیده و هم اکنون با بازبینی و ویراست جدید توسط مؤلف گرانقدر آن حاج شیخ محمدجعفر طبسی در اختیار اهل ولا قرار دارد.

وی ادامه داد: این کتاب حاوی مطالب مهمی در مبحث ولایت امیرالمؤمین علی علیه‌السلام است که مورد استقبال پژوهشگران داخلی و خارجی و مخصوصاً محقّقان و اساتید نجف اشرف، کربلای معلّی و لبنان قرار گرفته است.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: اثر ارزشمند بعدی، جلد هفتم از موسوعه اعتکاف است که در نظر اهل تحقیق، از مصادر و منابع فقهی این موضوع محسوب می‌گردد و توسط استاد پور امینی دامت تألیف شده است و ان‌شاءالله جلد هشتم آن نیز به زودی به طبع خواهد رسید.

اکبری شاهرودی در ادامه با معرفی اجمالی کتاب «الإمامة فی الکتاب و السنة و التاریخ و الأدب» گفت: این کتاب ارزشمند که در موضوع مهم امامت توسط پژوهشگر ارجمند سیدمحمدباقر حسینی جلالی دامت نگاشته شده، در سه جلد، به تبیین فضایل اهل‌بیت در روایات فریقین پرداخته است و مصدر بسیار خوبی برای اهل تحقیق و پژوهش در این عرصه است.

مدیر دفتر انتشارات مرکز ائمه اطهار، افزود: کتاب ارزشمند «راویان ناصبی و خارجی در صحاح سته» که توسط محقق گرامی عبدالرحمان باقرزاده به رشته تحریر درآمده است، به خوبی توانسته از عهده تبیین ناصبی یا خارجی بودن راویان صحاح سته که از کتب معتبر اهل سنّت است بپردازد و منبع بسیار خوبی جهت مناظرات و مباحثه علمی با اهل سنت محسوب گردد.

وی بیان کرد: اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران و محقّقان ارجمند می‌توانند جهت تهیه این آثار به مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در قم و مشهد، نمایشگاه کتاب عتبه حسینیه در بین الحرمین، فروشگاه «بوستان کتاب» و یا فروشگاه «دلیل ما» در مجتمع ناشران مراجعه كنند.

مدیر مرکز انتشارات مرکز فقهی با اشاره به برپایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در مشهد مقدّس گفت: در راستای اجرای سیاست‌های انتشارات مرکز فقهی، ان‌شاء‌الله در این نمایشگاه با قریب به 500 عنوان اثر فقهی، اصولی، حدیثی، کلامی، تفسیری و ... و برگزاری نشست‌های علمی، حضور فعال خواهیم داشت. از پژوهشگران و محققان ارجمند جهت بازدید از غرفه مرکز فقهی از اواخر شهریورماه به مدت یک هفته در مشهد مقدس دعوت می‌نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها