دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
دوره‌های آموزشی نویسندگی و کارگردانی توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود

زنجان- رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به فعالیت دپارتمان فرهنگ و هنر در جهاد دانشگاهی گفت: در همین راستا دوره‌های آموزشی نویسندگی و کارگردانی توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

طاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی به منظور آموزش مهارت‌های مختلف به افراد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دوره‌های جهاد دانشگاهی ویژه افرادی است که به دنبال تخصص هستند، از همین رو ابتدا دوره‌های کوتاه مدت شامل مطالب علمی و فنی به صورت تئوری و سپس به صورت عملی برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از پایان دوره‌های مربوطه مدارک معتبری از سوی این دانشگاه به فراگیران اعطا می‌شود، افزود: خوشبختانه خروجی این دوره‌ها مثبت بوده است.

وی از فعالیت 800 دانشجو در مرکز علمی کاربردی این مرکز دانشگاهی هم خبر داد و گفت: به منظور بهره‌مندی دانشجویان و همچنین متقاضیان مهارت‌آموزی دپارتمان هنر و فرهنگ در این مرکز راه‌اندازی شده است.

یوسفی امیری با اشاره به اینکه در دپارتمان هنر و فرهنگ دوره‌های تخصصی در این رشته‌ها برگزار می‌شود، اضافه کرد: از مهمترین این دوره‌ها کارگردانی و نویسندگی است که با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: دوره‌های نویسندگی با حضور اساتید مجرب کشوری برگزار و پس از آموزش اصول نویسندگی مدارگ مربوطه به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال از دوره‌های کوتاه مدت این مرکز بالاست، اضافه کرد: در این راستا آماده انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز مختلف برای آموزش نویسندگی و کارگردانی هستیم.

یوسفی امیری با اشاره به جلسات مشترک این مرکز دانشگاهی با کانون مساجد گفت: در قالب تفاهم‌نامه دوره‌های آموزشی نویسندگی برای اعضای کانون‌های پرورش فکری ساکن در روستاها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال سوگواره میعادگاه عاشوراییان نیز ویژه دانشجویان از سوی جهاد دانشگاهی برگزار می‎شود؛ افزود: شعر عاشورایی، عکس عاشورایی و قطعات صوتی (مداحی، بازخوانی نواها و نوحه‌های قدیمی آذری و فارسی) با محوریت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای‌ ایشان محورهای بخش عمومی سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: پیام نهضت عاشورا شامل امر به معروف و نهی از منکر، جهاد تبیین، نماز اول وقت و نقش عاشورا در دوران دفاع‌مقدس نیز بخش ویژه این سوگواره را تشکیل می‌دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها