شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
آموزش خواندن و نوشتن و آسان‌سازی مفاهیم ریاضی با «باغ الفبا» و «باغ اعداد»

دو کتاب «باغ اعداد» و «باغ الفبا» نوشته ناهید حاجی‌محمدی است که از سوی انتشارات باستیان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «باغ اعداد» عنوان کتابی است آموزشی درباره‌ آسان‌سازی انتقال مفاهیم ریاضی اول دبستان که از ۲۵ بخش (۲۵ تم) در ۱۰۸ صفحه تشکیل شده است. هر بخش از این کتاب، شامل چهار صفحه تمرین است.

موضوعاتی مانند شمارش، الگوهای عددی و هندسی، حل مسئله، اندازه‌گیری، محاسبات، زمان و آمار در ریاضی پایه اول دبستان در نظر گرفته شده است و به همین منظور «باغ اعداد» به عنوان یک کتاب کمک‌آموزشی برای یادگیری بهتر و عمیق‌تر مفاهیم و اصول درسی طراحی شده است.
اگر کودک به اندازه‌ کافی در درس ریاضی به چالش کشیده نشود و تمرینات جالب و خلاق نباشند، ممکن است دچار اختلال یادگیری شود.

این کتاب برای پرورش نظم فکری و درست‌اندیشیدن، ایجاد توانایی برای انجام محاسبات عددی و ذهنی و پرورش حل مسئله و استدلال است.
 
«باغ الفبا» هم عنوان كتابی است آموزشی درباره‌ خواندن و نوشتن بهينه كودكان كلاس‌اولی كه در سه بخش تهيه و تدوين شده است. دانش‌آموز در بخش اول، «نگاره‌ها»؛ به ‌صوت‌آموزی (تشخيص صدای اول و آخر كلمات) و تصويرخوانی و جمله‌سازی شفاهی می‌پردازد.

در بخش دوم، «آموزش نشانه‌های (۱)»؛ ۳۰ نشانه خطی فارسی آموزش داده می‌شود كه دانش‌آموز با نشانه‌ جديد و كلمات آن آشنا می‌شود و با توجه به نشانه جديد متنی را با آهنگ و لحنی مناسب و روان می‌خواند و در پايان هر درس به ارزشيابی املا (مهارت نوشتن) می‌پردازد.

در بخش سوم، «آموزش نشانه‌های (۲)»؛ ۱۰ نشانه باقی‌مانده‌ كه عمدتا حروف عربی هستند و دارای شكل‌های مختلف و یک صوت واحد است، آموزش داده می‌شود.
حروف و نشانه‌های عربی، حروفی هستند كه درجه‌ دشواری بيشتری نسبت به بقيه نشانه‌ها دارند.

نشانه‌های اين بخش عبارت‌اند از: ــّـ ، ص، ذ، ع، ث، ح، ض، ط، غ، ظ .
یادآوری می‌شود كه آموختن الفبا به‌گونه‌ای است كه بايد دانش‌آموز بتواند در پايان سال اول دبستان آنچه را كه می‌گويد و می‌شنود، بنويسد و آنچه را كه خواندنی است، بخواند.

این کتاب با هدف تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان‌آموزی، تمرین‌های متنوع و خلاق فارسی، نقاشی و داستان‌های آموزنده، روان‌خوانی و تقویت مهارت خواندن و املا و تقویت مهارت نوشتن به نگارش درآمده است.
 
انتشارات باستیان کتاب‌های «باغ اعداد» و «باغ الفبا» نوشته ناهید حاجی محمدی را با شمارگان هر جلد هزار نسخه و به بهای ۱۸۵ هزار و ۱۱۶ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها