چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
خبرنگاران؛ خادمان حقیقت و دانایی

ایلام- خبرنگار حوزه کتاب، تلاش می‌کند تا اضلاع میان ناشر و مؤلف و مخاطب را با ضلع چهارمی به نام دانایی و خردمندی نهایی و ترسیم کند تا مسیر قدم‌های انسان معاصر، در زیر نور و روشنایی، بهتر دیده شود.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)-مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه‌نگار: «...اگر روایتی شنوی به راویان سخن مجهول منگر به راویان معروف شنو و بر خبر آحاد اعتماد مکن مگر که به راویان معتمد و از خبر متواتر بگریز و مجتهد باش و بتعصب، سخن مگوی..» (قابوس‌نامه).

فعالیت در حوزه کتاب،کتابخوانی، نشر و مؤلفان و ابعاد زیر مجموعه آن تخصصی و از ظرافت‌های خاص و البته حساسیت‌هایی ویژه برخوردار و همیشه دلهره‌هایی شیرین بر آسمانش در حال حرکت است، اما خبرنگار دانا و خردمند با آگاهی و مراقبت، این مسیر را دنبال و حرکت می‌کند.

خبرنگار حوزه کتاب، تلاش می‌کند تا زبان نویسندگان و ناشران و مؤلفانی باشد که در سکوتی متفاوت و پر از فریاد، فداکارانه چراغ‌افروزی می‌کنند، بی آن‌که دیده شوند، اما برای همه بستر دیده شدن را آماده می‌کند.
 
او فارغ از هر شعاری، به دنبال انتشار حقیقت و دانایی و خردمندی است و به دنبال سهم‌خواهی از مخاطبان نجیبش نیست، اما از سهم خود می‌گذرد، تا مخاطب احساس تنهایی نکند.
 
مسئولیت‌پذیری، خلاقیت، پایبندی به اخلاق حرفه‌ای و تعهد اجتماعی، رعایت هنجارها و قوانین از ویژگی‌های اوست و به آنها تعهد دارد.
 
او آگاهانه و عالمانه، ضعف‌ها و کاستی‌ها را نقد و روشنگری می‌کند که تصویری تازه، متفاوت و جذاب به مخاطب ارائه می‌دهد و تا اندیشه‌هایی تازه، در مقابل چشمان مخاطبش نشان دهد.
 
او تلاش می‌کند منتقدی منصف، دانا و آگاه باشد و برای کشف حقیقت، مصلحت‌جویی نکند و شجاعانه برای پیرایش، قلم بزند و بنویسد و کاوش کند و بسازد.
 
او پناهگاهی امن و قابل‌اعتماد برای اهالی کتاب است که دغدغه‌های اهل کتاب، مؤلفان و ناشران و کتابفروشان و... را با تحلیل و تهیه گزارش و اخبار، به موقع منتشر و پیگیری می کند.

او برای آن‌که در فضای نجیب و پاک و مقدس کتاب، بهتر نفس بکشد و تلاش کند، به دنبال خودسازی و پیرایش درونی است و مراقب است تا قداست و معنویت و راستی و درستی کتاب را کم رنگ نکند و زیر سوال نبرد.

او برای معرفی اهالی قلم و کتاب و نشر، زمان را مدیریت و تنظیم نمی‌کند و هم‌چون سربازی عاشق سرزمین،بند پوتین‌هایش را محکم و قلمش را از جوهر دانایی پرکرده و هر لحظه بر دیوار بلند تاریکی و ناآگاهی، ضربدر می زند.
 
خبرنگار حوزه کتاب، تلاش می‌کند تا اضلاع میان ناشر و مؤلف و مخاطب را با ضلع چهارمی به نام دانایی و خردمندی نهایی و ترسیم کند تا مسیر قدم‌های انسان معاصر، در زیر نور و روشنایی، بهتر دیده شود.
 
او برای بالندگی و تعالی مردم سرزمینش، در ذهن و اندیشه‌های مستعد، بذر آگاهی می‌پاشد تا در روزهای دیگر، آرامش و دانایی در خاک پر برکت این سرزمین روئیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها