شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
ظرفیت کارخانه چوب و کاغذ مازندران پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش نیست

وزیر آموزش و پرورش، به تداوم خرید از کارخانه چوب و کاغذ مازندران اشاره و بیان کرد: ظرفیت این کارخانه به اندازه نیاز آموزش و پرورش نیست؛ بنابراین از دیگر امکانات بهره‌ خواهیم برد.

رضا مراد صحرائی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره تأمین کاغذ کتاب‌های سال تحصیلی جدید از تولیدات داخلی بیان کرد: همانند سال گذشته با کارخانه چوب و کاغذ مازندران در تأمین کاغذ کتاب‌های درسی تعامل داریم اما ظرفیت این کارخانه به اندازه نیاز آموزش و پرورش نیست؛ بنابراین از دیگر امکانات بهره‌ خواهیم برد.
 
وی درباره نیاز آموزش و پرورش به کاغذ برای تولید کتاب‌های درسی گفت: آموزش و پرورش سالانه به 30 هزار تُن کاغذ برای چاپ کتاب‌های درسی دانش‌آموزان نیاز دارد. آموزش و پرورش با انتشار سالانه 153 میلیون جلد کتاب، بزرگترین مصرف‌کننده کاغذ در کشور به حساب می‌آید؛ بنابراین رفع نیاز نظام آموزشی از تولیدات داخلی، یک اقدام متهورانه بود؛ با وجود اینکه آموزش و پرورش این اقدام را انجام داد، مع‌الاسف دستگاه‌های دیگر حمایت نکردند.  
 
صحرائی ادامه داد: زمانی که آموزش و پرورش با ارز، به واردات کاغذ اقدام می‌کرد، پول کارخانه خارجی سریع پرداخت می‌شد اما حالا که از کارخانه داخلی نیاز نظام آموزشی را تأمین می‌کنیم چندان برای تأمین هزینه آن عجله‌ای وجود ندارد!     
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تسریع ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی افزود: مهلت ثبت‌نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی برای دریافت کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید، تا پایان مرداد‌ماه تعیین شده است. از خانواده‌ دانش‌آموزان می‌خواهیم هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها