دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
ایده‌های قرآنی در زنجان حمایت می‌شود

زنجان- سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در راستای نشر و گسترش فرهنگ قرآنی، ایده‌های برتر در حوزه کتاب، مقاله و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با موضوع قرآن حمایت می‌شود.

محسن ربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای حمایت از طرح‌های قرآنی فعالیت‌های متعددی در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به تقویت رویکرد عدالت محوری فرهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی افزود: برای این موضوع نقشه مهندسی فرهنگی با برش استانی و شهرستانی تدوین شده و مطابق آن برنامه‌های قرآنی اجرا می‌شود.

ربی از انتشار فراخوان مربوطه در راستای حمایت از فعالیت‌ها و ایده‌های برتر قرآنی در استان زنجان خبر داد و گفت: هدف از انتشار این فراخوان جلب مشارکت ظرفیت موسسات، سازمان‌های مردم نهاد و اشخاص حقوقی غیردولتی مرتبط با حوزه‌های دینی، فرهنگی، هنری و اجتماعی است.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: محورهای این فراخوان شامل خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، دین و معنویت، توجه به سبک پوشش اسلامی ایرانی و افزایش عفت عمومی، تشویق به جوانی جمعیت و فرزندآوری، راهکارهای افزایش اُمید و نشاط اجتماعی، تقویت روحیه ایثار، شهادت و مقاومت است.

وی اضافه کرد: از دیگر محورهای این فراخوان تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر در راستای برنامه هفتم توسعه با موضوع اقتصاد فرهنگی، تقویت هویت تاریخی، بومی و محلی بر اساس هنر ایرانی و تمدن اسلامی است.

ربی فرهنگ کار و تولید و اقتصاد دانش بنیان، توجه به فرهنگ مصرف بهینه انرژی و حفظ محیط زیست، تقویت فرهنگ کتابخوانی را هم از دیگر رویکردهای این فراخوان اعلام کرد و افزود: در نهایت ایده‌های برتر ارسالی مورد حمایت قرار گرفته و مطابق شرایط شهرستان‌ها و استان اجرایی خواهد شد.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای تقویت رویکرد عدالت محوری فرهنگی از ایده‌ها و طرح‌های قرآنی، فرهنگی و هنری حمایت می‌شود، گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده هر ایده قرآنی در حوزه کتاب، فرهنگ، مقاله باشد در این حوزه حمایت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها